המירוץ לחיסון: בית חולים מאיר בכפר סבא נבחר יחד עם עוד ארבעה בתי חולים בישראל להשתתף בניסוי החיסון הישראלי, ולצורך כך יצטרך לגייס עשרות מתנדבים מרחבי השרון.
1 צפייה בגלריה
נדרשים כ-100-150 מתנדבים
נדרשים כ-100-150 מתנדבים
נדרשים כ-100-150 מתנדבים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
מדובר בשלב השני של הניסוי בחיסון הקורונה הישראלי שיתבצע בחודש הבא. לצורך יעילות הניסוי יצטרך בית חולים מאיר לגייס כ-100-150 מתנדבים מרחבי האזור שיהיו מוכנים להשתתף בחיסון.
כזכור, בשלב הראשון של הניסוי, שעדיין מתנהל, חוסנו כ-40 מתנדבים בבית חולים הדסה ושיבא ומטרתו לבדוק את בטיחותו של החיסון והיעדר תופעות לוואי. בשלב השני, בו משתתף בית החולים מאיר, תיבחן יעילות החיסון - כלומר האם גופו של המחוסן פיתח נוגדנים ובשלב השלישי והאחרון, שיתקיים ככל הנראה לקראת פסח ויכלול מספר שיא של 30 מתנדבים, תיבדק יעילות החיסון בהדבקה ממשית של הנגיף.
החיסון הישראלי מיוצר במכון הביולוגי תחת השם המסחרי BriLife. עד כה יוצרו כבר כ-25 אלף מנות. החיסון שפיתח המכון הביולוגי מבוסס על נגיף קיים בשם VSV, שעליו "הונדסו" חלקים ממעטפת החלבון של הנגיף. החיסון נבדק במעבדה ועל חיות.
מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא: "‎אני בטוח בחיסון שלנו, אני מאמין בו וביכולתם של מדעני המכון שפיתחו אותו ומשוכנע שאנחנו מביאים חיסון טוב מאוד, יעיל ובטוח.לחיסון יש שם מסחרי - "BriLife" - בריאות - Bri, ישראל - iL, חיים - Life. וגם שם המכון - IIBR - חבוי שם בגאווה. אנחנו נמשיך לפעול למען בריאותם של אזרחי ישראל וגם למען הכלכלה והחברה הישראלית. היעד הסופי שלנו הוא 15 מיליון מנות לטובת תושבי מדינת ישראל ושכנינו הקרובים".