תקופה ארוכה שתושבים מבקשים להסיר את הטלפונים הציבוריים בעיר. בעיקר לאור העובדה שרבים מהם פגומים, חלקם כלל לא עובדים, ובעידן של טלפונים סלולאריים, נראה שכמעט ולא נעשה בהם שימוש.
1 צפייה בגלריה
טלפונים ציבוריים
טלפונים ציבוריים
טלפונים ציבוריים
(צילום המחשה: shutterstock)
בעבר פנו גם הרשויות העירוניות לחברת 'בזק' ודרשה לטפל בנושא עקב ריבוי פניות מצד תושבים, אך בחברת 'בזק' התעקשו כי הם מחויבים לכך בהתאם לחוק, והסבירו כי, "תאי טלפון ציבוריים הם אכן ציוד שאבד עליו הכלח, ואין בו עוד צורך, אולם, פרישת המתקנים קבועה בחוק, ו'בזק' מחויבת לכך, על אף שכמעט ולא עושים בהם שימוש כלל. למיטב ידיעתנו, משרד התקשורת בוחן בימים אלו את המדיניות העתידית לגבי פרישת טלפונים ציבוריים, ועד לשינוי החוק". ב'בזק' הוסיפו כי ישמחו לקבל מיקומים נקודתיים שבהם אותרו תקלות על מנת לטפל בהן.
כעת נראה שהמציאות משתנה, ובקרוב לא יהיו עוד טלפונים ציבוריים במדרכות הוד השרון. השבוע פרסם משרד התקשורת הודעה שעל פיה החליט לקבל את המלצות הגורמים המוסמכים, והודיע כי בקרוב יסיר את כל הטלפונים הציבוריים מהרחובות.
מנתונים שפרסם המשרד עולה כי קיימים כמעט 10 אלף טלפונים ציבוריים בישראל וכי ברובם כמעט ואין שימוש. עם זאת, במשרד התקשורת מבהירים כי במקומות בהם עדיין יש צורך תידרש בזק להמשיך לתחזק טלפונים ציבוריים.
במשרד התקשורת מסבירים את המהלך ואומרים כי, "נוכח השימוש ההולך ופוחת בשימוש בטלפונים הציבוריים, העלייה בצריכה בשימוש של מכשירי טלפונים סלולריים, שיפור הפרישה הארצית ברשתות הסלולר, המאפשרים תקשורת נוחה וזולה ובהמשך לפנייתם של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ושל גורמים בשלטון המקומי, המשרד שוקל הסרתם של טלפונים ציבוריים במרחב הציבורי. מבדיקה שערך המשרד, מתברר שהשימוש היומיומי בטלפון ציבורי נמוך מאוד ואף במקומות מסוימים לא נעשה שימוש בטלפון הציבורי כלל. בנוסף, המשרד שוקל להותיר חובת פרישה של טלפונים ציבוריים רק במקומות חיונים אשר בעניינם לא נמצאה חלופה אחרת".