"הפכנו להיות החצר האחורית והמחסן של הוד השרון", כך טוענים תושבי נווה הדר, שיצאו למאבק במחאה על כוונת העירייה לבנות בשכונתם את מתחם בתי הספר והגנים "תמר" של הזרם האנתרופוסופי.
1 צפייה בגלריה
השטח בו אמור לקום בית הספר
השטח בו אמור לקום בית הספר
השטח בו אמור לקום בית הספר
( צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
כ־150 מתוך 300 תושבי נווה הדר חתמו בשבוע האחרון על עצומה הקוראת לעיריית הוד השרון לחזור בה מהחלטתה לבנות את המתחם בשטח השכונה. לדבריהם, מדובר בהחלטה לא שוויונית, שהתנהלה בחוסר שקיפות ובעיקר תביא לכאוס תחבורתי: "בשכונה שלנו אין מדרכות כמעט מרוב ההזנחה, אז באים עכשיו ומכניסים בית ספר פרטי ואזורי, שיחד עם הגנים ימנה בין 600 ל־800 ילדים ובוגרים, מה שאומר לפחות עוד 600 רכבים על כביש מסכן אחד".
תושב השכונה ירון לוסקי, שמוביל את המאבק: "ראשית אני רוצה להבהיר שאנחנו לא נגד בניית בית ספר, אנחנו נגד הבנייה בדיוק במתחם שבו הוא אמור להיבנות. יש לכך יש כמה סיבות מכריעות. הראשונה, אופי השכונה שלנו הוא של אנשים קשי יום, עם קשישים רבים, שהפכה בהזנחה של שנים רבות, לא רק בקדנציה הנוכחית אלא עוד הרבה לפני כן, למחסן ולחצר האחורית של הוד השרון. כמות מבני הציבור שיש בשכונה אדירה, זאת בנוסף לשני מגרשי כדורגל ענקיים במרחק של 200 מטר אחד מהשני. המתחמים הציבוריים האלו לא משרתים את תושבי השכונה, אלא את כלל תושבי העיר, ועכשיו רוצים להכניס בית ספר, שלא רק שלא ישרת את תושבי השכונה אלא בכלל מיועד להיות אזורי, שבו לא רק תושבי הוד השרון יירשמו אלא גם תושבי רעננה וכפר סבא. פשוט מעוניינים לרסק לנו את השכונה.
"שנית, כאמור תושבי השכונה הם אנשים קשי יום, ואם יבנו להם מול העיניים את אחד מבתי הספר הפרטיים והיוקרתים שיש, עם תשלום של 1,500 שקל בחודש, זה לא לעג לרש? והעיקר, בשכונה יש כביש אחד שנכנס שנכנס וכביש אחד שיוצא, ואילו כאן הולכים לבנות מתחם של בתי ספר, הכולל יסודי, חטיבה ותיכון בנוסף לגנים. מדובר בסדר גודל של בין 600 ל־800 ילדים ובוגרים, שיביאו לפחות 600 כלי רכב כל יום לכביש צר. חוץ מזה, לטובת הדבר הזה, שיגרום לתושבי השכונה סבל רב, עוקרים חורשה יפהפייה".
"הצענו מקומות חלופיים", מוסיף לוסקי. "אבל לא שמעו לנו בכלל. הצענו חלופה לבנות בשטח מועדון הברנש, שכולם יודעים שהוא עובד בתפוקה של 10 אחוזים ומיותר לגמרי, יש שם חמישה דונם וחניה בשפע, אלו מקומות הגיוניים, אז למה לעשות דווקא".
לטענת התושבים, התנהלות העירייה בנוגע לבנייה הייתה בחוסר שקיפות: "לנו נודע מהסיפור רק כשהגיעו מודדים ושאלנו אותם מה הולך לקרות שם".

שנים של תכנון

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "המגרש עליו עתיד לקום בית ספר תמר, בית ספר ציבורי מוכר ורשמי, מיועד מלכתחילה כ'שטח חום' למבני ציבור וייחודו בגודלו המשמעותי. בהתאם לכך העירייה פועלת לניצול השטח באופן המיטבי בהתאם לצרכי הציבור, זאת לאחר עריכת בדיקות מקצועיות בנושאי תכנון, סביבה, תחבורה ועוד. בשל חוסר ב'שטחים חומים' מחד והמחסור בבתי ספר, ברור כי העירייה לא יכולה ולא צריכה לוותר על אף מגרש התואם בייעודו ובגודלו לצרכים.
"תהליך התכנון מתמשך כבר כמה שנים, הוצג לקבוצות תושבים בשלבים שונים וחלקם אף הגישו עתירה נגד הקמת בית הספר, עתירה שנדונה, נדחתה ונמחקה כבר בפברואר 2021 בבית המשפט לעניינים מנהליים.
"כל המענים כאמור נמסרו בזמן לתושבות ולתושבים הן על ידי ראש העירייה והן על ידי אנשי המקצוע במספר פגישות ובסיור בשטח, ובנוסף מתוכנן בקרוב מפגש תושבים בשכונה, על מנת להציג בפני תושבות ותושבי השכונה את התוכנית על כל מרכיביה".