יומיים אחרי שהתחילה לעבוד בתפקידה החדש בעיריית רמת השרון, מצאה עצמה תושבת האזור, לטענתה, מפוטרת ללא כל סיבה מוצדקת. העובדת, שחשה נפגעת מהתנהלותה של העירייה, הגישה נגדה בשבוע שעבר תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה לפיצוי כספי בסך 50 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
לא מתאימה לעבודה
לא מתאימה לעבודה
לא מתאימה לעבודה
(המחשה: shutterstock)
קראו גם >>>
בכתב התביעה נטען כי התובעת הגישה השנה את מועמדותה לתפקיד באחד האגפים בעירייה, ב־21 בפברואר התקיים לה ראיון ראשון על ידי אחראית באגף ואחרי כשבועיים זומנה לראיון שני. לטענתה, במהלך תהליך הקבלה לעבודה היא התבקשה לתת שמות של שני ממליצים וכך עשתה. בעקבות שני הראיונות, ולאחר שמי מטעם העירייה שוחח עם הממליצים, קיבלה התובעת ב־13 במרץ שיחת טלפון שבה, כך נטען בכתב התביעה, נאמר לה כי עברה בהצלחה את הראיונות והתקבלה לעבודה. במקביל אף נשלחה לה הודעת ברכה על קבלתה.  
התובעת ביקשה לוודא כי מדובר בתשובה סופית, והדגישה כי עם קבלתה לעבודה בעירייה היא תפסיק את תהליך חיפוש העבודה וכן תדחה את ההצעות שהיא מקבלת ואת ראיונות העבודה. במענה לשאלה זו השיבה לה, לטענתה, אחת האחראיות בעירייה כי קבלתה לעבודה הינה סופית ואף שאלה את התובעת באשר למועד תחילת העבודה המועדף עליה. התובעת השיבה כי היא מבקשת להתחיל לעבוד באופן מיידי, ולפיכך השיבה לה אותה אחראית כי מחלקת משאבי אנוש תיצור עמה קשר בהקדם. “בהסתמך על תשובה זו, הפסיקה התובעת את תהליך חיפוש העבודה, ודחתה ראיונות והצעות עבודה אחרות", נטען בכתב התביעה.
התובעת זומנה למקום עבודתה החדש על מנת להתרשם ממנו וב־27 במרץ חתמה על הסכם העבודה. “יצוין כי בין הצדדים התקיימו תקשורת ותכתובות תקינות ונעימות, מהן עולה כי הנתבעת ציפתה לתחילת עבודתה של התובעת", נטען בכתב התביעה.
העובדת התחילה את עבודתה ב־3 באפריל ובסוף יום העבודה הראשון התקיימה שיחה בינה לבין אחת האחראיות באגף. לטענתה, בשיחה זו היא אמרה לאחראית, בין היתר, כי יש לה מוגבלות מסוימת. למחרת, כך נטען בכתב התביעה, התובעת זומנה לשיחה באגף בו עבדה והוטחו בה אשמות על כך שהיא לא "בשלה" ולא מתאימה לעבודה, ומכאן העניין הוביל לפיטוריה מעבודתה.
התובעת טוענת כי "התנהלותה החמורה של העירייה, באופן ציני ואירוני, הביאה לפיטוריה בבושת פנים בתום שני ימי עבודה בלבד, וזאת ללא כל סיבה, ללא שהיו בידיה אפשרות או פרק זמן מינימלי להתרשם מעבודתה וללא הליך שימוע. חמורה כך הינה הסיבה לפיטורים. נראה כי הנתבעת נזעקה להיפטר מהתובעת מיד לכשנודע לה, כי התובעת בעלת מוגבלות, לאחר שהתובעת ציינה זאת בפני הממונה עליה".
מעירית רמת השרון נמסר: "מדובר בתביעה מופרכת של עובדת שעבדה יומיים בעירייה ומפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך. החומר הועבר למחלקה המשפטית והעירייה תגיב בבית המשפט".