בחודש מרץ 2020 בעיצומה של הקורונה החליטה עיריית הוד השרון להקל על תושבי העיר והבאים בשעריה וקיבלה החלטה הפוטרת אותם מתשלום דמי חניה בכחול לבן ברחבי העיר. העיריה היתה כל כך גאה בעצמה, שאף טרחה ופרסמה את החלטה החגיגית בעיתונות ובדף הפייסבוק של העיריה.
2 צפייה בגלריה
תביעה ייצוגית על גביית יתר
תביעה ייצוגית על גביית יתר
תביעה ייצוגית על גביית יתר
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם >>>
אלא שכידוע, התשלום עבור חניה בכחול לבן כבר לא מתבצע במדחנים או בכרטיסי חניה וכולנו משתמשים באפליקציות תשלומים כגון פנגו וסלופארק.
וכך הצהרות לחוד ומעשים לחוד. מסתבר שהעיריה ככל הנראה שכחה לעדכן את חברות אפליקציות התשלומים, ואלו עדיין ממשיכות לחייב בגין השימוש בחניה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שימי גולן
עו"ד שימי גולן
עו"ד שימי גולן
(צילום: פרטי)
כך גילתה תושבת ראשל"צ שביקרה מספר פעמים בהוד השרון ושילמה להפתעתה עבור חניה ברחבי הוד השרון על אף שהחניה בחינם.
בתובענה יצוגית שהגישה התובעת הייצוגית, באמצעות עו"ד שימי גולן המתמחה במיסוי מוניציפלי, דורשת התובעת השבה של הכסף שנגבה ממנה בניגוד גמור להחלטת העירייה.
בהתאם לנתונים שמסרה העירייה במסגרת חוק חופש המידע, העירייה גבתה סך של 4 מיליון ש"ח במהלך השנתיים האחרונות, מתושבים אשר לא ידעו על החלטת העירייה והמשיכו לשלם באפליקציית התשלומים.
"מדובר בחוסר צדק משווע" טוען עו"ד שימי גולן, "לא ייתכן כי העירייה מחליטה שלא לגבות בגין השימוש בחנייה אך מנגד לא תחסום את אפליקציית התשלומים אשר תמשיך לחייב משתמשים שאינם מודיעים להחלטת העירייה".
נראה שנושא זה אינו ברור גם לתושבי הוד השרון, אשר מציפים את סוגית החנייה ללא תשלום במסגרת הפורומים העירוניים מדי תקופה. רק לאחרונה נשאל חבר המועצה רן יקיר אשר משמש כחבר ועדת הכספים וועדת ביקורת בעירייה בנושא זה והשיב: "החנייה בחינם". גם מספר רב של פניות למוקד העירוני קבלו תשובה זהה כי החנייה חינם ואין צורך להפעיל "פנגו".
לדברי עו"ד גולן, "אין מנוס מלהשיב למשתמשי החנייה בשנתיים האחרונות את כספם, וזאת בשל טעות טכנית של העירייה אשר לא הורתה לאפליקציות התשלומים להפסיק את הגבייה לאור החלטתה, כך מצופה מרשות מינהלית אשר מחויבת לנהוג בהגינות כלפי תושביה".
מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "עיריית הוד השרון מקפידה קלה כחמורה בשמירה על הוראות החוק. התובענה התקבלה בעירייה לפני מספר ימים והאמור בה יבחן ע״י הגורמים המקצועיים ותוגש תגובה לבית המשפט במועד שיקבע לכך".