עיריית רמת השרון ועיריית הרצליה הגישו ביום ה' האחרון (18.5), עתירה מנהלית למחוז מרכז של בית המשפט המחוזי, כנגד החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית בדבר אישור "תע"ש השרון", תכנית מתאר מקומית הכוללת שטח עצום הגובל בין השאר גם עם הוד השרון. זאת בטענה כי "כ-80,000 אלף תושבים ייחשפו לסכנות בריאותיות וזיהומיות כגון מחלת הסרטן אם תכנית מתחם תע"ש תיושם על ידי המדינה".
עמותת אחל"ה (איכות חיים לתושבי השרון), המורכבת מתושבי הוד השרון, רמת השרון והרצליה, הגישה אתמול (22.5) אף היא עתירה לבית המשפט בדרישה לבטל את ההחלטה בדבר אישור התכנית. עיקרי העתירה על פי העמותה: "התכנית מקדמת נדל"ן על חשבון בריאות הציבור, פוגעת במאות אלפי התושבים בערים הסמוכות. כמו כן, התכנית תגרום ל'מגה פקק' בשרון".
התכנית, אשר אושרה על ידי המועצה הארצית ב-28 בפברואר 2017, חלה על שטח עצום של 7,430 דונם, המיועד להקמת 23,0000 יחידות דיור, כאשר צפי האוכלוסייה הוא של כ-80,000 תושבים וכ-53,000 המועסקים במקום, אשר, לטענת העותרים, יחשפו לחומרים מסוכנים ביותר שהוטמנו בקרקע מזה עשרות שנים על ידי מפעלי תע"ש הקיימים במקום ועוסקים באמצעי לחימה ותחמושת.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
תושב העיר וחבר עמותת אחל"ה, יעקב שויצקי, מסר ל"מיינט הוד השרון": כתושב הוד השרון החרד לבריאותו ובריאות הסובבים אותו, קרי תושבי העיר. אני מתנגד לתוכנית כפי שאושרה לפני ביצוע סקר קרקע על כל השטח. כידוע לעיריית הוד השרון כ- 52 אחוזים משטח תעש השרון, כמו כן ידוע שהאדמה זוהמה כתוצאה מהטמנת פסולת רעילה ומסרטנת בקרקע. אישור התוכנית כפי שאושרה, הוא קטסטרופה שאין דוגמתה, היה עדיף להשאיר את רב השטח כריאה ירוקה בגלל אופי השטח כיום עם חורשות, צמחים נדירים ומספר סוגים של בעלי חיים שישנם במקום. כולי תקווה שבית המשפט יקבל טיעונים אלה של עמותת אחל"ה וישנה את התוכנית למען בריאות התושבים".