עשרות תלמידי בית ספר "עץ חיים" בכפר סבא יזכו להסעות ממוממנות על ידי עירית הוד השרון כבכל שנה, כך החליט ראש עיריית הוד השרון, חי אדיב.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כזכור, לפני כחודש החליט מינהל החינוך הבלתי פורמלי בעיריית הוד השרון, בראשותו של חבר המועצה, אופיר טואיל, לבטל את ההסעות לתלמידי "עץ חיים" הלומדים בכפר סבא. הסיבה הרשמית היתה, כי בית הספר החליף הנהלה ושינה את שמו מ"עטרת חיים" ל"עץ חיים" ומעתה הוא שייך למגזר הדתי אומי. היות שכך, טענו במינהל החינוך, אין מן הנמנע לשבץ את תלמידי הוד השרון שלמדו בבית הספר גם בהוד השרון, שמספקת שני בתי ספר לחינוך הממלכתי דתי - השייך לאותו זרם.
אלא, שזה היה מצג שווא, כמובן. אומנם בית הספר אכן החליף הנהלה ואת שמו, אך זה היה איחוד של שני בתי ספר (מרעננה וכפ"ס) השייכים לרשת מעיין החינוך התורני של ש"ס. ומכיוון שבהוד השרון לא קיימת מסגרת לימודית חרדית - החוק מחייב מימון הסעות במקרה זה.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
במינהל החינוך בעירייה התבצרו בעמדתם, גם לאחר שמנכ"ל רשת מעין החינוך התורני של ש"ס איים בהגשת תביעה נגד העירייה, וגם לאחר מתקפות של בכירים נגד חבר המועצה אופיר טואיל והפגנותיהם של עשרות הורים ותלמידים במשרדי העירייה.
כאמור, לאחר שראש העירייה, חי אדיב, נכנס בעובי הקורה, הוא החליט להמשיך ולאשר את מימון הסעות לבית ספר עץ חים.
סגן ראש העירייה, חיים שאבי, שליווה את ההורים ואת הפרשה מקרוב מסר: "אין הרבה מה לומר מלבד תודה גדולה לראש העיריה, חי אדיב וכמובן להדגיש את הברור מאליו: הגיע הזמן שיפנימו כל נושאי המשרות ונבחרי הציבור בעיר, שגם תלמידים חרדים הם בני אדם ואזרחים כמו כל אזרחי ותושבי הוד השרון".