1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
(צילום: אסף פרידמן)
יובל שפר, נערה בת 18 מהוד השרון, בוגרת מגמת ביו-טכנולוגיה בתיכון "הדרים" בעיר, יזמה פרויקט ייחודי הנקרא "פרויקט העולמות". מטרת הפרויקט היא לאסוף מגוון אמונות, דעות, אידאולוגיות וכל דבר אחר שמבטא את הייחודיות ואת ה"אני מאמין" של אנשים.
לדבריה, פרויקט זה נועד לתת הצצה לעולמות הפנימיים והעשירים של בני אדם שונים, להציג את היופי במגוון הזה, לפתוח את החשיבה, לעורר את הכנות העצמית בכל אדם, לחשוף כל קורא למגוון אמונות שבהן יוכל להיעזר בבניית עולמו שלו ויותר מכל - ליצור כמה שיותר רגעי אושר בקרב בני האדם. "השאיפה שלי היא שכל אדם שנחשף לפרויקט, יגיע, תוך כדי מונולוג פנימי בעקבות שאלות שיעלה, לרמת מחשבה שמתמודדת גם עם תפיסות הסותרות את האמונה שלו. אני נפגשת עם אלו שחושפים את עצמם בפרויקט, אנו דנים באמונות שלהם, תוך שאני שואלת שאלות ומתעדת את המפגש. כל אדם בפרויקט מבטא במילותיו את מחשבותיו ואומר בקול במה הוא מאמין, ללא בושה וללא פחד. לאחר מכן אני מעלה את הדברים על הכתב ומציגה אותם".
לדברי הנערה הצעירה, היוזמה לפרויקט נולדה בעקבות המסע לפולין, אליו יצאה בזמן לימודיה.
"יצאתי למסע לפולין והוא גרם לי לחשוב מהו אדם טוב בכלל ומי אני רוצה להיות. הגעתי למסקנה שכנראה אדם נחשב לאדם טוב רק משום שעצם עשיית הטוב גורמת לו להרגיש טוב. זה אחד שחש אמפתיה. התחלתי לחשוב שאולי זהו הייעוד שלי בחיים - להשפיע במחשבות פילוסופיות או לעסוק בתחום פסיכולוגי. נורא רציתי לקום ולעשות איזשהו מעשה, שינסה לקדם את העולם האידיאלי שאני מאמינה בו, וכך עשיתי. אני רוצה להרגיש טוב וזו הדרך שלי להרגיש טוב - להכיר אנשים, לשתף אותם, לשמוע את קולם ולהראות את היופי באי השיוך, ובאדם כאדם יחיד וכן החי בעולם עשיר משל עצמו".
הרבה פילוסופיה לנערה בגילך.
"תמיד הייתי אדם פילוסופי, מעולם לא לקחתי דברים כמובנים מאליהם, חקרתי כל דבר, שאלתי שאלות והייתה תקופה מאוד ארוכה שהרהרתי אודות משמעות החיים. שיא התקופה היה במסע לפולין. שאלתי שאלות אודות מהות החיים ובמסע הזה עיצבתי כל מיני דעות. הגעתי למסקנה שכל אדם הוא אדם בראש ובראשונה".
ניתן להתפעל מהרעיון של שפר, שקרם עור וגידים והפך למיזם, בעודה ממשיכה ומספרת מה הניע אותה להגשמת הרעיון במציאות. "בארוחת ערב באחד מן הימים עלה לי הרעיון. חשבתי לבנות אתר אינטרנטי שבו אני אראיין אנשים ואביא לידי ביטוי מגוון של אמונות. אם יש משהו שאני מאמינה שיגרום לי ולאחרים שמחה, חשוב לי ליישם את זה. יש פה משהו שיכול להפוך את העולם לטוב יותר. אני לא נאיבית, אני מבינה שאני לא אשנה את כל העולם, אולם, כל אדם הוא עולם ומלואו. המטרה היא להיות כאחד, לפרוץ את המחסומים בין אדם לאדם".
מה החזון שלך?
"אני שואפת להגיע גם לאנשים מקהילות מרוחקות עם אמונות לא שגרתיות ולהפיץ את הפרויקט ברחבי העולם".