בקשה לאישור תובענה ייצוגית ותביעה ייצוגית הוגשו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי נגד מועדון הכושר ג'וי שבקניון שרונים בהוד השרון.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
על פי פרטי התביעה, חדר הכושר התקין מצלמות אבטחה נסתרות במלתחות הגברים מבלי ליידע את המשתמשים. סכום התביעה הייצוגית המוערך הוא 166,900,000 מיליון שקל.
בחודש אוגוסט דווח ב"מיינט הוד השרון" כי חוקרי משטרת ישראל חקרו את בעלי חדר הכושר ג'וי שבקניון שרונים בעיר ואת העובדים בו בחשד להתקנת מצלמות אבטחה נסתרות במלתחת הגברים בחדר כושר. השוטרים תפסו את מערכת הצילום וההקלטה בה מצאו תיעוד של הגברים באי החדר כושר, חלקם בעירום, עושים שימוש במלתחות.
בשבוע שעבר הוגשה תביעה ייצוגית נגד מועדון הכושר. מדובר במועדון כושר בין הגדולים והיוקרתיים בארץ, לו כ-5000 מנויים, כך לפי הפרסומים באתר האינטרנט. התובע הוא ישראל מרגלית, תושב העיר, סגן מפקד אוגדה בצה"ל אשר היה מנוי לחדר כושר במשך שנתיים. מרגע שנרשם לחדר הכושר, מעולם לא נמסר לו כי הותקנו מצלמות אבטחה במלתחות או בכל מקום אחר. הוא מציין בכתב התביעה כי אם היה יודע כי אנשים יכולים לצפות בו במצבים אינטימיים, לא היה רוכש את המנוי. הוא מציין כי בשום מקום ברחבי המועדון לא הוצב כל שילוט המתריע אודות קיומן של מצלמות מעקב.
חוקר פרטי שנכנס למועדון כלקוח מזדמן מצא 3 מצלמות מעקב ממוקמות בתוך גלאי עשן תמים למראה, במתחם בו המתאמנים פושטים את בגדיהם טרם כניסה למקלחת. עוד גילה החוקר כי בתוך חדר התחזוקה של המועדון ניצב צג מחשב המציג בזמן אמת את המתרחש בתוך חדר מלתחות הגברים מה שמוכיח כי מדובר במצלמות פעילות. המצלמות מצלמות כאמור גברים במצבים אינטימיים ללא ידיעתם.
על פי התביעה, התנהלות המועדון מהווה הפרה בוטה של חוק הגנת הפרטיות, הטעיה והפרת חוזה.. התובע מציין תחושות של השפלה, זעם, תסכול, עוגמת נפש ופגיעה באוטונומיה הפרטית. הנזק המשוער של כלל חברי הקבוצה, הגברים המנויים בחדר הכושר, עומד על 166,900,000מיליון שקל, כך על פי כתב התביעה, הכולל השבת דמי המנוי, השבת כניסות חד פעמיות וכן פיצוי בגין נזקי הפגיעה באוטונומיה של חברי הקבוצה.
בית המשפט מתבקש לאשר את תביעה זו כייצוגית, לחייב את מועדון הכושר בפיצויים לחברי הקבוצה וכן בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.
ממועדון הכושר joy נמסר: "מעדיפים שלא להגיב לכתבה".