בחודש אפריל האחרון החליטה הממשלה על הקמת תשתית לאומית לייצור חשמל, במסגרתה יוקמו תחנות כוח על בסיס גז טבעי ב־16 מיקומים בארץ. אחד האזורים העדיפים על החברות הוא אזור דרום השרון.
התכנית היא הקמת תחנת כח ליד תחנת דלק השלום שליד גוש חורשים שכולל את יישובי דרום השרון: מתן, ירחיב, נירית, קיבוץ חורשים, שדה חמד נווה ימין וכן צמוד לכפר סבא וחלקים מהוד השרון.
יישובי דרום השרון פתחו במאבק נגד המתווה המוצע להקמת תחנת כח המדוברת. חיים אורן, תושב היישוב מתן ודובר המאבק מסביר: "מדובר בתחנת כח בספק 1400 מגה ואט, תחנה גדולה מאוד שתפעל על בסיס דו דלקי: גז וסולר. כלומר תחנה ענקית הרבה יותר גדולה מתחנת רידינג לדוגמא. מדובר על תחנה שתפלוט 25 אלף קילו של חומרים מזהמים. מדובר בזיהום אוויר שעלול לגרום למחלות כמו אסטמה וסרטן מכיוון שאנחנו התושבים הגרים בסמוך ננשום את החלקיקים שיתפזרו באוויר. מיכלי הסולר עלולים לפגוע במשק המים כי החלקיקים והרעילים יירדו לקרקע.
"הפן השני הוא הפן הביטחוני", מסביר אורן. "התחנה תימצא במרחק 800 מטר מקלקיליה. מתקן אסטרטגי ומאגרי סולר, ארובות שנמצאות קרוב מדיי לקלקיליה. זה עלול להיות מטרה נוחה לארגון טרור. אנחנו רואים בזה סכנה ביטחונית לכל האזור. אנחנו חושבים שזה מחדל עצום שאף אחד מהות"ל לא נתן את הדעת לנושא זה.
"עשרות אלפי תושבי האזור מתארגנים כדי לבטל את התכנית הזאת שהיא מחדל לאומי. לשמחתנו מוטי דלג'ו ראש מועצת דרום השרון הצטרף למאבק. אנחנו קוראים לכל תושבי האזור להצטרף למאבק לבטל לאלתר את תחנת הכח על מפגש השלום. זה לא משרת את תושבי המקום, להפך. זה מהווה איום על איכות החיים של התושבים וכן איום בטחוני".
עיריית כפר סבא השתתפה בדיון הוועדה לתשתיות לאומיות והצטרפה למאבק. צביקה צרפתי, מ"מ וסגן ראש העיר, "לא ניתן שהעיר כפר סבא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל. כנציג העיר כפר סבא ותושביה אני מביע התנגדות נחרצת למהלך ובעיקר לחוסר השקיפות וחצאי האמיתות איתן אנו נאלצים להתמודד. עיריית כפר סבא עושה לילות וימים על מנת להתמודד עם זיהום האוויר באזורה ותהיה זו החלטה חסרת היגיון להכניס עוד מפגע סביבתי קשה לאזור".
עוד הוסיף צרפתי ואמר כי "תחנת הגז עתידה לקום 700 מטר בלבד מקלקיליה, דבר שמהווה סיכון בטחוני לכל האזור. בנוסף לא יתכן שחברה פרטית תשיג רווחים על חשבון רווחת ובריאות הציבור".