חוות קרן אור שבמושב עדנים הצמוד להוד השרון היא חווה שיקומית הדדית. קרן אור סולומון, בעלת החווה, מצילה ומשקמת בעלי חיים ניצולי התעללות והזנחה מהתעשיות השונות.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
החווה משתרעת על פני שטח של 4 דונם ומשקמת מעל 250 בעלי חיים מכל המינים: כלבים, חמורים, עזים, תרנגולות, עורבים, ארנבים ואפילו חזיר. הייחודיות של החווה מתבטאת בשילוב מתנדבים על ספקטרום אוטיזם וילדים בסיכון, בטיפול בבעלי חיים.
החווה פועלת בהתנדבות מלאה ואינה יכולה להתקיים ללא תרומות. עלות הטיפול בכל בעל חיים גבוהה מאוד. הטיפול כולל תזונה מותאמת, ביקורי וטרינר חיסונים ותרופות, מתחם מתאים ותשתיות. לא מכבר החווה נתקלה בקשיים כלכליים בל הקושי בגיוס תרומות. אבל סולומון מתקשה לסרב לקבל אליה חיה ניצולה. כששמעה על הפרה המסכנה, היא החליטה שלא לוותר ופתחה בקמפיין גיוס המונים במטרה להביא את הפרה אל החווה.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"הפרה הגיעה אל רפת שמספקת חלב לתעשיית הבשר", מספרת סולומון. "בשל היותה פרה ננסית, קטנה מהרגיל, היא אינה יכולה להיכנס להיריון ולפי כך היא אינה מייצרת חלב, מה שאומר שאינה ריווחית לתעשיית החלב. במקרים האלה, בדרך כלל, הפרה מובלת לשחיטה וכאן מסתיימים חייה. במקרה הזה, פנתה אליי הרפתנית מתוך שאיפה למצוא מקום שיעניק לה חיי חופש ואושר תמידיים.
"אנחנו לא נוכל לקלוט אותה לפני שאנחנו יודעים שתהיה לה את הקליטה הטובה ביותר ויוענק לה הטיפול הטוב ביותר בחווה. כמובן בהתאם לשאר בעלי החיים שנמצאים איתנו בחווה ועוברים שיקום כיום".
3 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
כאמור, סולומון מבקשת את עזרת הציבור בתרומות למען הבאת הפרה אל החווה. "כל תרומה קטנה כגדולה תוכל לעזור לנו. העלות החודשית לטיפול והאחזקה שלה לשנה הראשונה מוערכת בכ- 1650 שקל לחודש. הפרה תזדקק למתחם מיוחד עבורה, לקירוי מיוחד, לתשתיות, למזון, לטיפולים וטרינריים, להסעה ועוד המון דברים. חשוב לציין שבשלב זה אין אף עמותה אחרת או חווה אחרת שיכולים לקלוט את הפרה, לפי כך אנחנו המוצא האחרון שלה. עזרו לי להציל אותה משחיטה ולהעניק לה חיי אושר וחופש".
לקמפיין ההדסטארט לחצו כאן