1 צפייה בגלריה
אלה פרידשטיין. צילום: דובר צה"ל
אלה פרידשטיין. צילום: דובר צה"ל
אלה פרידשטיין. צילום: דובר צה"ל
רב"ט אלה פרידשטיין מהוד השרון סיימה בשבוע שעבר את מסע הכומתה בגדוד רם בחטיבת החילוץ.
אלה, נולדה וגדלה בעיר, והיא בוגרת התיכון הדרים. בתיכון הרחיבה את מגמת ביולוגיה. בתקופת התיכון, אלה היתה פעילה בשבט הצופים בעיר, ובנוסף נהגה לשחק טניס.
כשהגיע הזמן לחשוב על השירות הצבאי, לאלה היה ברור מאוד לאן היא רוצה להגיע. "תמיד חלמתי להיות לוחמת, כשקיבלתי את המנילה סימנתי בדירוג גבוה את הלוחמה וכך הגעתי לחטיבת החילוץ". אלה, התגייסה באוגוסט האחרון, ואת הכשרתה החלה בבא"ח זיקים, בסיס ההכשרות של חטיבת החילוץ. השלב הראשון היה מכין לוחמות שהוא מנת חלקן של הבנות בלבד.
הכשרתה כללה טירונות ואימון מתקדם שהוא החלק המקצועי יותר- בו למדו הלוחמים והלוחמות על תחומי החי"ר חילוץ ואב"כ. לדבריה של אלה, ההכשרה הייתה פרק מאוד משמעותי ובשירות, והכינה אותה בצורה מיטבית לתפקידה: "ההכשרה הייתה מאוד מעניינת, וחלק גדול ממנו עסק בחילוץ. אתגר גדול שחוויתי במהלך ההכשרה הוא בוחן מסלול. לאחר אימון אינטנסיבי שארך חצי שנה הצלחתי לסיים את הבוחן בהצלחה, הייתי גאה בעצמי על כך שהתקדמתי ועברתי כברת דרך". אל סיומו של מסע הכומתה המרגש הגיעו אביה ואחותה של שקד.
אין ספק כי חלק מהותי מן ההכשרה, הוא ליוויים של המפקדים, אלה מספרת כי מפקדיה היוו עבורה דמות מופת. "מפקדיי היו לחלוטין מודל לחיקוי, יכולתי לפתוח איתם שיח בכל נושא, הם היו מאוד קשובים לצרכיי החיילים. ואני מקווה שמפקדי הבאים יהיו כמותם". השפעתם הגדולה של מפקדיה ניכרת גם בכך שהיא שואפת לצאת לפיקוד בעצמה בהמשך הדרך הצבאית. בסיום ההכשרה קיבלה אלה את תפקיד הקלעית.