1 צפייה בגלריה
שרי ירושלמי-רם. צילום: באדיבות ירושלמי-רם
שרי ירושלמי-רם. צילום: באדיבות ירושלמי-רם
שרי ירושלמי-רם. צילום: באדיבות ירושלמי-רם
יוזמה חדשה שבה שותפה שרי ירושלמי-רם, תושבת ופעילה חברתית מהוד השרון: סגירת דפי פייסבוק של עברייני מין מורשעים.
ירושלמי-רם פתחה השבוע קבוצת פייסבוק שנקראת "סוגרות חשבונות פייסבוק לעברייני מין מורשעים". למעלה מ-200 נשים וגברים כבר הצטרפו לקבוצה. הקבוצה פועלת בצורה כזאת שחבריה מציעים פרופיל פעיל של עבריין מין מורשע ולאחר אימות המידע חברות הקבוצה שולחות דו"ח תלונה להנהלת הפייסבוק.
לדברי ירושלמי, "במסגרת עבודתי כלוביסטית בכנסת בנושא אלימות מינית נחשפתי שוב ושוב לעברייני מין שחוזרים לפגוע גם אחרי שנתפסו נשפטו וריצו את תקופת העונש שלהם. עבריינים מסוכנים אלה חוזרים לחברה ובדרך כלל אין איש יודע על מעלליהם וכך הם יכולים לפגוע שוב.
"הרשתות החברתיות מאפשרות חשיפה לקהל גדול הרבה יותר מבעבר. הקלות של יצירת קשר עם קורבנות פוטנציאלים גדולה מטרידה. לא בכדי מארק צוקרברג מייסד ומנכ"ל פייסבוק אוסר על עברייני מין מורשעים לנהל חשבון פייסבוק. אנחנו כאן בשביל לאכוף את החוק הזה.
"פתחתי קבוצה שנקראת: "סוגרות חשבונות פייסבוק לעברייני מין מורשעים". בקבוצה יש אפשרות לכל אחד ואחת להעלות שמות של עברייני מין מורשעים שמנהלים דפי פייסבוק ולבקש מכל החברים להתלונן בו זמנית על הדף של העבריין ובכך להביא לסגירת העמוד. אני מאמינה שסולידריות ודאגה לכלל הציבור היא היופי האמיתי בקבוצה הזו. אף נפגעת לא נשארת לבד, כולנו מתגייסים לצידה, ועל הדרך הופכים את העולם לבטוח יותר".
ירושלמי-רם מדווחת על הצלחה ראשונה לקבוצה: אחד מתוך שני פרופילים של עבריין המין המורשע, השחקן חנן גולדבלט, הוסר בזכותה.
רוצים להצטרף לקבוצה? חפשו בפייסבוק "סוגרות חשבונות פייסבוק לעברייני מין מורשעים".