4 צפייה בגלריה
עדי פרילינג-אנקורי עם חבילות מזון. צילום: באדיבות התושבים
עדי פרילינג-אנקורי עם חבילות מזון. צילום: באדיבות התושבים
עדי פרילינג-אנקורי עם חבילות מזון. צילום: באדיבות התושבים
אישה עם לב טוב: עדי פרילינג-אנקורי מהוד השרון, שזכתה לכינוי "אשת החבילות של הוד השרון", מגייסת את ההמונים לתרום ולעזור לרכוש חבילות מזון שיחולקו לניצולי שואה, קשישים ונזקקים באזור השרון לכבוד חג הפסח.
פרילינג-אנקורי, תושבת הוד השרון, היא יו"ר עמותת אנשים ומעשים טובים, סגנית יו"ר עמותת אלומה להנחלת והנצחת מורשת השואה והגבורה בישראל ומנהלת פרויקט סלי מזון בחגים ושיפוץ בתים למען ניצולי שואה וקשישים נזקקים באזור השרון. זו השנה השביעית בה היא פועלת לאיסוף חבילות מזון לקראת חג הפסח. גם השנה היא החליטה לעשות זאת באמצעות גיוס המונים.
4 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"המטרה שלנו היא להגיע ל-500 קשישים, עד עכשיו נאספו קרוב ל- 200 חבילות מזון ועכשיו נשארו לנו עוד 300 חבילות בכדי להגיע ליעד", היא מסבירה. " ב-7 שנים האחרונות אני ועוד קבוצה של אנשים מדהימים מאיזור השרון דואגים לניצולי השואה ולקשישים בפסח ובראש השנה על ידי חבילה שתעזור להם לעבור את ימי החג בכבוד. מאז ועד היום בכל חג הקשישים מחכים לחבילות שלנו ומתקשרים אלינו כאשר לא הגיע החבילה באכזבה".
למה פתחת גיוס המונים?
"עלות כל חבילה היא כ-150 שקל והיא מורכבת ממוצרים בסיסים המאפשרים להכין את ארוחות החג. בפסח האחרון בזכות תורמים מדהימים ואנשים מקסימים ששיתפו וגייסו תרומות גייסנו סכום מדהים של 25,000 שקל. אנחנו רוצים לשחזר את ההצלחה ואפילו לפנק קצת יותר את הקשישים המדהימים שלנו במוצרים שלא נכנסו בחבילות הקודמות".
4 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
איך התהליך עובד?
"אני מקבלת רשימות עדכניות מגורמי רווחה בעיריות, לצערי אני רואה עליה במספרים מחג לחג. אז מתבצע תהליך של קניית מוצרים עבור הרכבת החבילות, כמו כן הרבה בעלי עסקים וספקים נותנים סחורות שונות ללא עלות. לפני כל חג אנחנו פותחים מטה של אריזה וחלוקה של החבילות. עשרות בני נוער, מתנדבים, חברים ואנשים שאכפת להם מגיעים ולוקחים חלק בעשיה. כמובן שגם השנה אנחנו נפתח מטה שכזה במטרה להגיע לכל קשיש וקשיש באיזור השרון".
4 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כאמור, פרילינג -אנקורי עוסקת בנתינה כבר 20 שנה ואיסוף מזון לקראת החג היא עושה כבר 7 שנים עד שזכתה לכינוי "אשת החבילות" של הוד השרון. לדבריה, היא דור רביעי של מתנדבים כאשר סבא וסבתא רבא שלה היו הראשונים. השנה היא מגייסת באמצעות פרויקט המימון המונים 20 אלף שקל. היא מזמינה את תושבי העיר לקחת חלק: " בואו לעשות משהו משמעותי בחג הזה. בואו להעניק חיוך לאלה שידם אינה משגת. יחד נצליח לגרום לשינוי כי מגיע להם לחגוג בכבוד".
לתרומה עבור הפרויקט למען קשישים בפסח לחצו כאן.