1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צעירה מהאזור הגישה בשבוע שעבר תלונה במשטרה נגד חבר של בן זוגה בטענה כי "הוא צילם אותנו מקיימים יחסי מין ללא ידיעתי והפיץ את הסרטונים".
בכך היא מצטרפת לשורה של נשים, חלקן סלבריטאיות כמו עדן בן זקן ונטע אלחמיסטר, שסרטוני העירום שלהן הופצו לאחרונה ברשת והעלו מחדש לכותרות את "חוק הסרטונים". מנגד, טוען פרקליטו של החבר, עו"ד אלון וולקוביצקי, כי "מרשי צילם את הסרטון לבקשתם ובהסכמתם המלאה והחופשית של השניים".
החשוד הסביר בחקירתו במשטרה כי הוא ובן זוגה של הצעירה הם חברים, וערב אחד נפגשו השלושה בדירה בעיר. לטענתו, הוא אכן צילם את השניים מקיימים יחסי מין, אולם עשה זאת לבקשת חברו. בנוסף, לטענתו, עצם נוכחותו בחדר, תוך שהוא מצלם מול הצעירה, מהווה את ההוכחה להסכמתה לצילום הסרטון. במהלך החקירה הטיחו בו השוטרים כי בנוסף לצילום הסרטונים הוא דאג להפיצם בווטסאפ, אולם הוא הכחיש את הטענה וציין כי היה זה דווקא חברו.
אם יתבררו החשדות כנכונים, מדובר בעבירה חמורה של פגיעה בפרטיות, שבעטיה חוקק בכנסת בשנת 2014 "חוק הסרטונים", המתייחס לאדם המפיץ תמונות או סרטונים אינטימיים ללא רשות המצולם, באמצעות ווטסאפ, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם או בכל דרך אחרת - עבירה המאפשרת העמדתו לדין בהליך פלילי בגין פגיעה בפרטיות ואף הטרדה מינית.
העובר על החוק צפוי לעונש של עד חמש שנות מאסר בגין פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם המתמקד במיניותו, בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל או לבזות את מי שמופיע בתמונות או בסרטונים ובתנאי שלא ניתנה הסכמה לפרסום. בנוסף, עלול הדבר להיחשב כעבירת מין, שנקראת מעשה מגונה סעיף 348 לחוק העונשין.
עו"ד וולקוביצקי מסר בתגובה כי "כל ייחוס למרשי את הפצת הסרטון או חלילה וחס צילומו ללא הסכמה של מי משני חבריו, חוטא למה שהתרחש בפועל בדלת אמות. טענת הבחורה כי לא ידעה שהיא מצולמת אינה יכולה לעמוד לה, וזאת בשעה שהמצלם נכח בחדר וצילם לבקשתה, תוך שהיא מודעת לחלוטין לעצם הצילום שמתרחש בסמוך אליה. אני מצפה כי פרקליטות מחוז מרכז תשכיל לזהות את שהתרחש באותו מפגש חברים ותסגור את התיק שנפתח נגד מרשי".
בשלב זה התיק הועבר לפרקליטות מחוז מרכז לקראת הגשת כתב אישום.