2 צפייה בגלריה
מתקן ההצללה. צילום: נועה בן צבי
מתקן ההצללה. צילום: נועה בן צבי
מתקן ההצללה. צילום: נועה בן צבי
שני ילדים ששיחקו בגינת המשחקים גני צבי בהוד השרון נפצעו לאחר שנפלו מבד יוטה שנקרע, אשר מהווה מתקן הצללה. מצבם קל מאוד.
ההורים, שהזהירו כי מדובר באסון קרב ובא, התריעו בפני העירייה עוד קודם לכן וטוענים כי מדובר בחוסר אחריות ורשלנות".
כבר חודש עבר מאז נקרע בד היוטה המהווה הצללה לגינת המשחקים בשכונת גני צבי בהוד השרון. הילדים ובני הנוער שמגיעים לגינה מטפסים על היוטה, קופצים ומתגלשים עליה כמעין טרמפולינה, למרות שהיא נמצאת למעלה מ-3 מטר מעל פני הקרקע. הנושא פורסם גם ב-"פורום אביב למען התושבים".
לפני שבועיים אחד הילדים ששיחק על ההצללה הקרועה החליק ונפל. אמו מספרת שהתלוננה במוקד העירוני אבל אף גורם מהעירייה לא בא לטפל במחדל. "הילד שלי בן 11 והוא יורד לשחק לבד בגינה. אם הוא היה בהשגחתי כמובן שלא הייתי נותנת לו לטפס על הצללה ולשחק במסכן המסוכן הזה. הוא חזר הביתה עם ברך מדממת ונפוחה לאחר שהחליק ונפל אחורנית. זה נגמר קל מאוד למרות שיכל היה להיגמר באסון.
2 צפייה בגלריה
מתקן ההצללה. צילום: נועה בן צבי
מתקן ההצללה. צילום: נועה בן צבי
מתקן ההצללה. צילום: נועה בן צבי
"כמובן שהאחריות היא עליו וגערתי בו על המשחק המסוכן וההשתוללות, אבל כשמדובר בילדים מה אפשר לעשות? יש כל כך הרבה ילדים בגינה ואני לא מבינה למה אף גורם בעירייה לא בא מיד לטפל במפגע המסוכן למרות שנודע לי שרבים התלוננו למוקד. אז מה עם מדובר ביום שבת? מדובר קודם כל בסכנה. והנה אני שומעת שביום שבת האחרון ילד קטן טיפס החליק ונפצע. הייתי בשוק – הרי התקשרתי למוקד והתרעתי. הרי ההצללה קרועה כבר חודש ויודעים על המחדל. איך לא טיפלו בזה עד היום? זאת חוסר אחריות ורשלנות".
הילד שנפצע ביום שבת האחרון בן 5 בלבד. גם הוא טיפס על ההצללה, קפץ עליה וכשניסה לרדת ממנה מעד ונפל על הפנים. אביו מספר: "חוץ מכמה פצעים וחתכים לא קרה לו כלום אבל הוא בכה והיה נסער מאוד. כמובן שאני לא מוריד מעצמי את האחריות ההורית ולא הייתי צריך לתת לו לטפס. מכעיס אותי שגיליתי הדבר היה ידוע, שילדים כבר נפגעו, ולא נעשה כלום בנידון. איך יכול להיות שלא רצים לתקן את המחדל הזה? זה שערורייתי".
מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "הצלייה בגינת המשחקים נקרעה עקב ונדליזם ותוקנה על ידי העירייה כבר ביום א' השבוע".