1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עמותת אור ירוק
צילום: דוברות עמותת אור ירוק
צילום: דוברות עמותת אור ירוק
רגע לפני היציאה לחופש הגדול, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק למאות גני ילדים בקרוב למאה יישובים בכל רחבי הארץ, במטרה להכין את ילדי ישראל לחופשה בטוחה. המתנדבים הסבירו לילדים כיצד לשמור על כללי הבטיחות בדרכים במהלך החופשה. בין המקומות בהם נערכה הפעילות גם ראש העין, פתח תקווה, גבעת שמואל וגני תקווה.
במסגרת הערכות ליציאה לחופשת הקיץ, מתנדבי תכנית "זה"ב בגן" הפעילו את הילדים בגנים ברחבי הארץ ורעננו את המידע בנושא כללי הבטיחות בדרכים. הפעילות כללה חידונים ומשחקים ובסופה קיבלו הילדים תעודה אישית, המסכמת את התכנים שנלמדו במהלך השנה בנושא ׳נסיעה בטוחה״. הילדים התחייבו:
  • לחגור חגורת בטיחות
  • לשבת על מושב בטיחות מתאים בכל נסיעה
  • לשבת בשקט בזמן הנסיעה ולא להפריע לנהגים
  • להיכנס לרכב ולצאת ממנו רק מכיוון המדרכה.
התכנית פועלת בשיתוף נציגי החינוך, הרווחה ומטה הבטיחות בכ- 90 ישובים ברחבי הארץ. תכנית "זה"ב בגן" (זהירות בדרכים בגן) היא תכנית שמטרתה ללמד ילדים בגילאי הגן את כללי הבטיחות בדרכים כדרך חיים. במסגרת התכנית, המופעלת על ידי "אור ירוק" ותנועת של"מ - החברה למתנ"סים, בשיתוף משרד החינוך והרשויות המקומיות, מגיעים מדי שבוע כ- 1,500 גמלאים מתנדבי העמותה לגני ילדים ומדריכים כ- 50 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, במהלך חודשי הקיץ הקודם (יוני-אוגוסט) נהרגו 23 ילדים ובני נוער (0-19) בתאונות דרכים זו השנה בה נהרגו הכי הרבה ילדים ונערים בחופש הגדול מזה שש שנים ולבד משנת 2010 בה נהרגו 24, זהו גם מספר ההרוגים הגבוה בעשור החולף.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חופשים, ובטח כאלה ממושכים כמו החופש הגדול, הם תקופות בהן הסיכון של ילדים להיפגע בתאונה גדול. הדרכה להתנהגות נכונה, חשובה כבר מגיל הגן ויכולה למנוע נפגעים ולהציל חיים. לכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להעניק לילדים בכל המסגרות הדרכות בנושאים הרלוונטיים לקטנים כמו חציה נכונה של הכביש, חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים והתנהגות בטוחה בנסיעה. המדינה אחראית לעזור לילדינו לעבור את הקיץ בבטחה ועליה לעשות הכל על מנת שכולם ישובו לגנים ולבתי הספר בשלום".