כילד שגדל באיזור, כפר סבא הייתה קודם כל ולפני הכל קניון ערים. לא הח'אן, לא חורשת אוסישקין ובטח אצטדיון לויטה. קודם כל, קניון. אתמול (ב') פירסמה נווית זומר במוסף ממון של ידיעות אחרונות, כתבה שמעידה על עוד נדבך בהתפרקות הסמלית של הקניון. רשת ארומה תעזוב אותו באוגוסט הקרוב, לראשונה מאז הוקם.
1 צפייה בגלריה
קניון ערים כפר סבא (צילום: ירון ברנר)
קניון ערים כפר סבא (צילום: ירון ברנר)
קניון ערים כפר סבא (צילום: ירון ברנר)
את מה שעובר על הקניון בשנה האחרונה כל כפר סבאי מכיר. הגומחות בהן ישבו בעבר הרשתות הגדולות בארץ, ענקי אופנה כקסטרו, פוקס, מנגו, והונגימן, אוכלסו על ידי מותגים הנחשבים קטנים יותר או נשארו ריקים לגמרי. בעסקי המזון נטשו אילנ'ס ו-לה פמליה, ואפילו המגנט הגדול הראשון של הקניון, קולנוע גלובוס, פונה ללא יישוב מחדש.
ה-'מכה' הגדולה של הצרכנות הכפר סבאית שהוקמה ב-1994 איבדה לכאורה מערכה וממשיכתה לטובת מרכז ג'י, האושילנד והקניון בעיר הירוקה. זומר מעלה השערה בכתבתה שהדבר נובע מהזדקנות אוכלוסיית מרכז העיר ומציינת כי ארומה ישראל, בעלת הסניף בכפר סבא, כמעט ואינה סוגרת סניף מיוזמתה, וכי אינה הצליחה לגייס זכיין חדש לסניף בקניון, מאז קנתה את הסניף מהזכיין הקודם לפני כשנה.
חברת אמות, המחזיקה בבעלות על הקניון מאז 2009, הגיבה במסגרת הכתבה: "קניון ערים מצליח. התפוסה בו היא מעל ל-90 אחוזים, והשטחים הפנויים מצויים במו"מ. גיוון התמהיל הוא עניין שבשגרה".