7. את השכונה החדשה הוד הירקון שתקום בדרום העיר, צפויים לחבר למרכז הוד השרון שלושה צירים דו נתיביים. צירים אלו עתידים להתחבר לרחובות הזמיר, דוכיפת והאשל.
6. השטח עליו מתוכננת שכונת הוד הירקון הוא 2,596,629 מ"ר, בין שכונות רמות מנחם ונווה הדר עד לכביש 5 בדרום ולכביש 40 במזרח. למעלה מ‑23,000 מ"ר משטח התוכנית שייכים להוד השרון, 1,671,387 מ"ר אדמות פרטיות והשאר אדמות מדינה.
2 צפייה בגלריה
השכונות החדשות. הוד הירקון ושביל התפוזים | צילום: מפת העירייה מתוך אתר העירייה
השכונות החדשות. הוד הירקון ושביל התפוזים | צילום: מפת העירייה מתוך אתר העירייה
השכונות החדשות. הוד הירקון ושביל התפוזים | צילום: מפת העירייה מתוך אתר העירייה
5. בדרך רמתיים צפוי לקום נתיב לתחבורה ציבורית בלבד (תהליך שמקודם כבר היום ברחוב אחוזה שברעננה, ובוייצמן שבכפר סבא) – במסגרת המהלך כל גוש השרון צפוי להיות מרושת בקווים רבים של תחבורה ציבורית שייתחברו לכביש 4 ולכביש 5.
4. הצומת של דרך רמתיים וכביש 40 יהפוך למחלף, כאשר בסוף רחוב הפרדס ייבנה מחלף שייחבר בין הוד השרון לכביש 4. כמו כן, יקומו כבישים מאספים שייחברו בין הוד השרון לכביש 4 ולכביש 5.
3. בשטח התוכנית 415 מיני צמחי בר, ביניהם צמחים נדירים בסכנת הכחדה, וכ‑70 מיני בעלי חיים, ביניהם מיני זוחלים וצבים רכים, דו חיים, דגים ואתרי קינון ושיחור לעופות. עוד מצוין בתוכנית כי מתוכנן שימור ושיקום המערכת הטבעית במעלה ערוצי נחלי הדר, פרדס והדס. יוסדרו מסדרונות אקולוגיים שרוחבם 200 מטרים מנחל הירקון לשני צדדיו, ו-100 מטרים לאורך הנחלים שילה ומזור משני צידיהם.
2. ברוב השטח הבנוי של השכונות החדשות צפויים לקום מגדלים שמספר קומותיהם נעים בין 16 ל-30 קומות.
2 צפייה בגלריה
האגמון החדש. בקרוב מגדלים סביבו | צילום: ניצן ינקו
האגמון החדש. בקרוב מגדלים סביבו | צילום: ניצן ינקו
האגמון החדש. בקרוב מגדלים סביבו | צילום: ניצן ינקו
1. 6,000 יחידות דיור חדשות צפויות לקום בהוד הירקון. מדרום לשביל התפוזים יקומו 2,230 יחידות. בסך הכל 8,230 יחידות דיור חדשות בעיר. בסופה של התוכנית צפויה אוכלוסיית העיר לחצות את קו ה-100,000. עד 2030 אנחנו צפויים להגיע ל-128,000 תושבים וב-2040 נגיע לכ-145,000 הוד השרונים שלמים.
תגובות
סגן ראש עיריית הוד השרון, יגאל שמעון, אמר על התוכנית: "זה אסון להוד השרון מה שקורה כאן עכשיו. המועצה הארצית מנסה להוסיף עוד עשרות אלפי יחידות לעיר, מעבר לתוכנית המתאר העירונית שאושרה. בכדי שהיא תוכל לאשר זאת, היא יוצאת בקמפיין של סיפוח היישובים מסביב להוד השרון, כי זו הדרך היחידה שבה ניתן להפקיע שטחים לטובת מחלפים וכבישים. אני מתנגד לדרך של הסיפוח כפי שהוצג".
שירלי ערמון, יו"ר הוועד המקומי במושב עדנים, הוסיפה:" לפי מצגת התוכנית שקיבלנו, מכל אחד המושבים יילקחו שטחים חקלאיים שיסופחו להוד השרון, להקמת תשתיות. התוכנית כוללת שתי שכונות ענקיות שייבנו עבור הוד השרון, וברור שכל התשתיות — כבישים, ביוב ועוד, יעברו דרכנו. מדובר על 8,000 יחידות דיור שייבנו.
"המטרה שלנו כרגע היא לגייס את הוד השרון למאבק משותף כדי שזה לא יתקדם, בוודאי בלי שאנחנו שותפים לכך, ולשמור שתהיה תוכנית עם חשיבה ובהסכמה. במקביל, אנחנו מתחילים להיערך, וגם אם נצטרך לנקוט באמצעים משפטיים, נעשה זאת".
יגאל הררי, המועמד לראשות עיריית הוד השרון שמקדם את סיפוחה של דרום השרון, אמר לגבי התוכנית: "מהיום שהביאו את תכנית 2050 אני התנגדתי לה בצורה נחרצת. סיפוח שבעת היישובים הסמוכים להוד השרון הוא עובדה מוגמרת וייצא לפועל בקדנציה הבאה.
"סיפוח היישובים צריך להיעשות תוך שמירה על אופיים הכפרי בלי לפגוע במרקם החקלאי. כל זאת על מנת לאפשר פיתוח תשתיות תחבורה, ביוב, מוסדות חינוך והקמת פארקים לטובת כלל התושבים. אני מבטיח להילחם על כל פינה ירוקה בעיר ולא לאשר תכניות גרנדיוזיות במכה אחת".