בחלקים נרחבים של הוד השרון זו הייתה לא פחות משגרה, פריצות לבתים וכלי רכב, גניבת מכוניות, היו עניין יומיומי וחוזר על עצמו. תחושה עזה וקשה שעל אף המאמץ, הרשויות פשוט מתקשות להתמודד עם האתגר העירוני. עם זאת, השבוע מפרסמת העירייה נתוני משטרה על פיהם המגמה סוף סוף מתהפכת.
1 צפייה בגלריה
ראש העירייה אדיב בפגישה עם המשטרה השבוע | צילום: באדיבות העירייה
ראש העירייה אדיב בפגישה עם המשטרה השבוע | צילום: באדיבות העירייה
ראש העירייה אדיב בפגישה עם המשטרה השבוע | צילום: באדיבות העירייה
על פי הנתונים חלה בשנה האחרונה ירידה חדה בפשיעה העבריינית בעיר. כך למשל יש ירידה של כ-50 אחוז התפרצויות לדירות, כ-40 אחוז בגניבות כלי רכב, וכ-70 אחוז בגניבות מרכבים.
בעירייה מדגישים את הנעשה במחלקת הביטחון כגורם העיקרי לשיפור הנ"ל. זאת באמצעות אלמנטים כסיור המשולב עם המשטרה, הפעלת סיירת אופנועים עירונית גמישה לכל אירוע חירום, וכלה בנוכחות סיורי שוטרים בצירים המרכזיים.
ביום ראשון האחרון נפגש ראש העירייה חי אדיב עם מפקד משטרת כפר סבא, סנ"צ יורם ברינה. בין השאר סיכמו השניים על חיזוק הקשר בין המשטרה לעירייה, לרבות הניידת המשולבת והשמירה על בטחונם האישי של עובדי עירייה שסבלו מאירועי אלימות כנגדם.
כאמור, בהתאם לתוכנית שחשפנו ב-"מיינט הוד השרון" השבוע, העיר צפויה לצמוח ואף לעלות על שכנותיה רעננה וכפר סבא מבחינת אוכלוסיה בעשורים הקרובים. המשמעות בפועל? המשטרה תצטרך להמשיך לבצע התאמות ולחזק עימה את הקשר.
לדברי מנהל מחלקת הביטחון, נעם בן יהודה: "הירידה בתחום עבירות הפע"ר (פשיעה עבריינית, א.י.) בעיר הינה פרי שיתוף פעולה בין משטרת ישראל, נקודת השיטור הוד השרון ומחלקת הביטחון".