כ-8 דקות ארוכות של חרדה הורגשו הבוקר (א') ברחוב שמיר בהוד השרון. אישה שביקשה לצאת ממכוניתה, השאירה את המפתחות בפנים. בינתיים, נכדתה בת השנתיים תפסה את ההזדמנות, לחצה על השלט ונעלה את עצמה בתוך המכונית.
למזלן הגדול של השתיים, ישראל אלמסי, מנכ"ל ארגון ידידים, היה באותה השעה בדרכו לכפר סבא. מרגע שקיבל את הקריאה לקחו לאלמסי ולעמיתו לארגון, דודו ישראלי, 4 דקות לחלץ את הפעוטה.
1 צפייה בגלריה
אירוע יומיומי עבורם. אלמסי (במרכז) עם אנשי ארגון ידידים | צילום: דוברות ידידים
אירוע יומיומי עבורם. אלמסי (במרכז) עם אנשי ארגון ידידים | צילום: דוברות ידידים
אירוע יומיומי עבורם. אלמסי (במרכז) עם אנשי ארגון ידידים | צילום: דוברות ידידים
אלמסי (32), מנהל פרויקטים של אחת מחברות האשראי הגדולות המתמחה במוסדות לימוד ביומיום, סיפר ל-"מיינט הוד השרון" על המקרה:
"האנרגיות עדיין בדם שלי. באתי להיכנס לפגישה בכפר סבא. פתאום קיבלתי דיווח על רחוב השמיר בהוד השרון. 'דפקתי' ישר פרסה. לא היה לי נעים מהלקוח אבל לא הייתה לי ברירה. הוא התקשר אליי ושאל לאיפה ברחתי, אבל כשעניתי לו הוא כבר שמע שאני עם הסירנה".
ומה קרה כשהגעת לרחוב שמיר?
"בת שנתיים ננעלה לעיני סבתא שלה. היא לקחה את המפתח ולחצה על השלט. הגעתי לשם תוך 4 דקות וחילצנו אותה בשלום".
זה כבר הפך לאירוע יומיומי עבורך, לא?
"כן, אני חייב לומר, אני ממש רוצה שנרד מהממוצע הזה. יש בין 25 ל-30 מקרים כאלה בשבוע בארץ, שזה מטורף. אני לא יודע אם זה קשור לקיץ או לחורף, אבל זה פשוט לא נגמר. כל קריאה כזו מקפיצה לי את הלב, כי אתה לא יודע מה קורה שם, אם הוא ננעל או נלכד. אתה מקבל ילד נעול ברכב ואתה לא יודע מה קורה איתו. אם הוא בהכרה או לא".
תגיד לי, זה לא בעייתי ככה להשאיר לקוחות באוויר ולברוח?
"אתה יודע, בשורה התחתונה, הייתי בדרך לגן ילדים. מי כמוהם מבין מהי המשמעות של ילד שנלכד ברכב. כשחזרתי לשם, רבע שעה רק דיברנו על החילוץ. הגננת מאוד התרגשה. אנשים מבינים, כולנו אנושיים".
ארגון ידידים, למי שלא מכיר, הוא ארגון בן 9,000 מתנדבים שנותן בעיקר עזרה ראשונה לא רפואית, כבעיותב דרכים וכלי רכבים שננעלים.
להצטרפות לארגון ידידים לחצו כאן לאתר האינטרנט או לדף הפייסבוק.