אין עמדות הטענה בתחנות האוטובוסים? הנוסעים ישלמו כפול: משרד התחבורה צפוי להשלים בקרוב את הרפורמה שהחלה בחודש מרץ, במסגרתה נהגי האוטובוסים בראש העין והסביבה יתרכזו בנסיעה בלבד ויחדלו מלקיים כל קשר עם הנוסע, מה שאומר שלא יהיה ניתן יותר להטעין את כרטיס הרב קו אצל הנהגים - וכל פעולת התשלום על הנסיעה תיאלץ להתבצע לפני העלייה לאוטובוס.
אז מה אמור לעשות אדם שרוצה לנסוע באוטובוס אך כרטיס הרב קו שלו ריק? במצב כזה יתאפשר לנוסע שעלה לאוטובוס והתברר כי אין לו נסיעות בכרטיס הרב קו, לרכוש מהנהג כרטיס רב קו אנונימי המוטען בנסיעה בודדת. המשמעות היא שאותו נוסע יאלץ לשלם מחיר של 5 שקלים ו-90 אגורות עבור הנסיעה ועוד 5 שקלים נוספים עבור כרטיס רב קו חדש - אפילו שברשותו כבר קיים אחד כזה.
עד כה, מאז נכנסה הרפורמה לתוקף, מתןך רצון להקל על הנוסעים ולאפשר הסתגלות לשינוי עדיין היה ניתן להמשיך ולטעון את הרב קוו בנסיעה בודדת או בחוזה יומי. מהחודש הבא כאמור, הנהלים משתנים והנוסעים יאלצו לשלם הרבה יותר.
״קשישים עדיין יוכלו לרכוש כרטיסיות נייר״
שלושה חודשים אחרי תחילת הרפורמה מציינים במשרד התחבורה כי ״אנחנו מרגישים שהציבור הסתגל לשינויים, מספר הפניות שקיבלנו נגד המהלך היה נמוך ונראה שכרגע נוצרו התנאים לעלות בצעד נוסף את התהליך שהובלנו במהלך החודשים האחרונים ובעצם לסיים את הרפורמה, מסוף החודש לא נאפשר לבצע פעולות הטענה מכל סוג אצל הנהג". לגבי אוכלוסיית הקשישים מוסיפים במשרד התחבורה "אוכלוסיה זו תוכל להמשיך לרכוש כרטיסי נייר חד פעמיים בודדים אצל הנהג מתוך הבנה והתחשבות בפערים הטכנולוגיים".
אגב, מתברר כי מרבית רכישת כרטיסי הנסיעה הבודדים נעשים על ידי נוסעים מזדמנים שלא נוסעים כדרך קבע בתחבורה הציבורית וגם על ידי תיירים.