טוראי נ' וטוראי ע' רשמו היסטוריה קטנה בתולדות העיר, אך לצערנו היא תשאר לפחות עתה בצללים. צמד התאומים הזהים מהוד השרון סיימו בשבוע שעבר את השלב הראשון הצבאי של תוכנית תלפיות, התוכנית האינטלקטואלית היוקרתית ביותר שיש לצה"ל להציע. השניים שעברו טירונות קרבית עם לוחמי צנחנים, הושבעו כמיטב המסורת בכותל המערבי.
1 צפייה בגלריה
נ' וע'. דרך ארוכה ומרגשת עוד לפניהם | צילום: דובר צה"ל
נ' וע'. דרך ארוכה ומרגשת עוד לפניהם | צילום: דובר צה"ל
נ' וע'. דרך ארוכה ומרגשת עוד לפניהם | צילום: דובר צה"ל
למחזור מ', הנוכחי של תלפיות, התגייסו כ-50 חניכים וביניהם צמד האחים. התאומים החלו במידת מה את ההכשרה למסלול עוד לפני שהגיעו לצבא כאשר למדו יחדיו בכיתת נחשון (פרויקט המתקיים בחטיבות ביניים ובתיכונים לנוער מוכשר, א.י.). לאורך התיכון הם למדו מספר קורסים באקדמיה. נ' התמקד בפיזיקה ואילו ע' במתמטיקה. וכן, הם שניהם חובבי ספורט, אלמנט לא מבוטל בקושי הפיזי הנדרש ממשתתפי התוכנית.
"המטרה המשותפת שלנו עוד מתחילת התיכון הייתה להתגייס יחד לתוכנית הזו", הם מסכימים ביניהם. נ' מוסיף: "אני רציתי מאד להגיע לתלפיות אחרי שהיתי בכיתת נחשון. זה ממש פיתח בי את הרצון להנהיג ובזכות הקורסים שלקחתי באקדמיה הכרתי את כל מי שהתגייס איתי גם לתלפיות".
ע' סיפר על הטירונות: "יש לי פה הרבה אתגרים שצריך לעבור, אבל אני נהנה בזכות האנשים שנמצאים פה איתי. זה נחמד שאנחנו יכולים לעבור את הטירונות ביחד אפילו שאנחנו מפלוגות שונות".
תוכנית "תלפיות" הינה תוכנית צבאית-אקדמית להכשרת מנהיגות ביטחונית טכנולוגית, בהובלת מפא״ת ובשיתוף חיל האוויר. לתכנית מתגייסים חניכים בעלי כישורים אינטלקטואלים גבוהים מאוד ובעלי כושר מנהיגות. בוגרי התכנית מוצבים בנקודות מפתח, ונחשבים ל"מוחות" מאחורי חלק גדול מפריצות הדרך של מערכת הביטחון.