2 צפייה בגלריה
חתול בכלוב | צילום: המחלקה הווטרינרית
חתול בכלוב | צילום: המחלקה הווטרינרית
חתול בכלוב | צילום: המחלקה הווטרינרית
בשבועות האחרונים נמצאו באזור פרדס משותף, בחולות הסמוכות לגבעת חן, שלושה חתולים. מנתיחת אחת הגופות עלה כי החתולים הורעלו, ככל הנראה באופן מכוון, באמצעות חומר הקוטל מכרסמים וציפורים.
יונית גבע, יו"ר עמותת חתולי רעננה, מספרת על המקרה: "בשבועות האחרונים קיבלנו קריאת מוקד על מספר חתולים שנראו ללא רוח חיים בסוף פרדס משותף סמוך לרחוב רש"י. הגענו למקום יחד עם וטרינר תורן, פקח ומנהל המחלקה הווטרינרית. מצאנו שלושה חתולים בשטח, חתול אחד נמצא ללא רוח חיים, שניים נוספים היו במצב קשה מאוד".
ד"ר רוני וילדר, מנהל המחלקה הווטרינרית של כפר סבא ורעננה, הצליח להציל את אחד החתולים ברגע האחרון. "מצאנו את החתולים זרוקים אחד ליד השני בחול, התחלנו לבדוק וראינו טיפה תזוזה. התחלנו לבצע פעולות החייאה", מספר וילדר. "הצלחנו להחזיר דופק לשני חתולים והרצנו אותם למחלקה לביצוע טיפול אינטנסיבי על מנת לנסות להציל את חייהם. חתול אחד הצלחנו להציל, והחתול השני מת אחרי מספר שעות. את החתול שמת מסרנו לבדיקת רעלים במכון הווטרינרי, שם נמצא חומר הדברה בשם "תרדמון" - חומר המשמש כנגד מכרסמים וציפורים".
2 צפייה בגלריה
חתולים מורעלים | צילום: יונית גבע
חתולים מורעלים | צילום: יונית גבע
חתולים מורעלים | צילום: יונית גבע
מספר ימים לאחר המקרה נמצא כלב עם תסמינים דומים באזור היער הקטן. הוא אושפז במשך מספר ימים אצל וטרינר, אולם לא ניתן לקשר בין המקרים בוודאות. "זה מקרה מזעזע", מוסיפה גבע. "אנחנו יודעים בוודאות שהחתולים לא הורעלו היכן שהם נמצאו, כי לא היו שם טביעות רגליים. המשטרה הייתה במקום יחד איתנו ונבדקות מצלמות באזור. החומר הזה יצא מחוץ לחוק והוא גורם למוות איטי ואכזרי. אני מקווה שיתפסו את מי שעשה את זה, כי מי שיכול להיות אכזר לבעל חיים יכול להיות אכזר גם לבן אדם. חתול היא חיה שמוגנת בחוק ואסור לפגוע בה. ברגע שנגיע אליו הוא ייתן את הדין".
"בזמן האחרון לא נתקלנו במקרים כאלו", מוסיף ד"ר וילדר. "החומר היה נפוץ בעבר בחקלאות, אבל היום זה חומר שקשה מאוד להשיג אותו, לכן זה נראה כאילו הורעלו בכוונת תחילה בישובים הסמוכים והובלו אל החולות. ניידת של השיטור העירוני הגיעה למקום ולקחה ממצאים מהשטח, נשמח אם כל מי שיש לו קצה חוט בנוגע לנושא, שיעביר את המידע למחלקה הווטרינרית".
צילום: המחלקה הווטרינרית