סגן ג', תושב העיר, סיים ביום חמישי האחרון את קורס תלפיות היוקרתי בצה"ל. למי שלא מכיר מדובר בקורס של 3 שנות הכשרה המהווה את תוכנית העילית של צה"ל. יוצאי התוכנית משולבים בתפקידי מפתח בצה"ל ובתעשיות הביטחון.
1 צפייה בגלריה
סגן ג'. גאווה לעיר | צילום: דובר צה"ל
סגן ג'. גאווה לעיר | צילום: דובר צה"ל
סגן ג'. גאווה לעיר | צילום: דובר צה"ל
חניכי הקורס עוברים טירונות קרבית שלאחריה ממשיכים לימודים באוניברסיטה וסדנאות מקצועיות בצה"ל, כל זאת מאפשר להם פרספקטיבה רחבה ככל שניתן על תפקוד הצבא. בהמשך עוברים החניכים קורס קצינים, שבסופו עובדים על פרויקט סיכום.
לאחר סיום המסלול, הם חותמים שש שנים של שירות קבע. מרבית ההכשרה של הפרויקט מתקיימת בבית הספר לפיקוד ולמנהיגות של חיל האוויר, והוא למעשה מהווה את חוד החנית של מיון האינטליגנציה בצה"ל.
סגן ג' סיפר על חוויותיו בקורס: "בשלוש השנים האחרונות עברתי תהליך ארוך מבחינה מקצועית ואישית", הוא משתף. "עברתי הכשרה ברמה גבוה מאוד, בה היחס ותשומת לב מורגשים תמיד מצד המפקדים והסגל. ביחד עם הדרישות הגבוהות, קיבלתי תמיכה רחבה והייתה קיימת אווירה תומכת שתרמה להתפתחות של כל אחד".
בוגרי תלפיות מוצאים עצמם משובצים בפרויקטים רחבי היקף המשלבים טכנולוגיה מתקדמת למטרות מבצעיות, ביניהם תפקידי מחקר, סייבר, מודיעין וניתוח מערכות. המעוניינים מביניהם יכולים לבחור גם בתפקיד קרבי-מבצעי במסגרתו הם משובצים בתפקידי פיקוד ביחידות שדה וביחידות מובחרות.
סגן ג' שובץ לבקשתו בתפקיד בחיל התקשוב. "קיבלתי את התפקיד שרציתי, וקיימת תחושת רווחה בין חברי המחזור לגבי השיבוצים", מספר ג'. "הטקס היה מרגש, ורק שם אני חושב שהמשפחה הבינה יותר לעומק את חשיבות תכנית תלפיות, בהתחשב בכמות הקצינים שנכחו באירוע, כולל השתתפותו של מפקד חיל האוויר".
ג' למד בתיכון במגמות הפיזיקה והכימיה. הוא אוהד כדורגל וחובב ספורט. כמו כן היה חניך ומדריך בתנועת נוער. במהלך מסלול ההכשרה של תלפיות הוא למד במסלול מדעי המחשב בדגש על למידת תוכנה.