ביום שלישי בשעה 19:00 בספורטק בהוד השרון, יוכרז שבט 'געש' כשבט צופים רשמי עצמאי בהוד השרון. הטקס יכלול הכרזה רשמית על השבט בליוויי מפגן אש כיאה לצופים. הטקס יהיה בנוכחות מכובדי העירייה, מכובדי תנועת הצופים הארצית, הורי וחניכיי השבט.
שבט הצופים 'איתן' קיים בהוד השרון מעל 20 שנה ויושב במגדיאל. לפני 6 שנים השבט פתח ביוזמה להרחיב את הפעילות למוקד נוסף בהוד השרון. בשיתוף פעולה עם העירייה הם הקימו שלוחה של הצופים שעיקר פעילותה היתה בספורטק שברחוב שביל התיכון. זה התנהל כפרויקט של הדרכת חוץ כאשר מדריכים משבט איתן הגיעו לשלוחה החדשה והדריכו חניכים חדשים. במשך השנים החניכים הפכו למדריכים בעצמם והשלוחה גדלה וגדלה עד שהפכה לשבט עצמאי.
האירוע היה צפוי להתקיים אתמול (ש'), אלא שבעקבות מזג האוויר הסוער, המקשה על תצוגות התכלית של הצופים, הכוללים בין השאר פעילויות בגובה של 6-5 מטרים, הוחלט לדחות את האירוע ליום שלישי הקרוב.
1 צפייה בגלריה
הצופים ההוד השרונים. תמונה אחת שווה פתיחה של שבט נוסף | צילום: באדיבות שבט איתן
הצופים ההוד השרונים. תמונה אחת שווה פתיחה של שבט נוסף | צילום: באדיבות שבט איתן
הצופים ההוד השרונים. תמונה אחת שווה פתיחה של שבט נוסף | צילום: באדיבות שבט איתן
גל גרנות, מרכז שבט געש החדש, מספר:
"במשך השנים קמה שכבה בוגרת עצמאית. החבר'ה שהתחילו את דרכם כחניכים הפכו למפעילי השבט, מדריכים וראשי גדודים. הפכנו לשבט עצמאי שבו מעל 550 חניכים. כעת בטקס שיתקיים ביום שבת נחגוג עם כל הקהילה את ההפיכה שלנו לשבט עצמאי, שבט געש.
"עכשיו מטרתנו לבחון מחדש מה זה אומר להיות שבט צופים, מה המקום שלנו מול הקהילה והסביבה. אנחנו נהפוך להיות גורם מעורב מול בתי הספר, ההורים, הגורמים הקהילתיים. המטרה שלנו לגדול ולהתפתח לתת מענה לכל הצעירים באזור וכעת בשיתוף פעולה עם העירייה החדשה נעבוד על הקמת משכן קבע לפעילותנו.
"אנחנו מזמינים את כל תנועות הנוער בהוד השרון לבוא לטקס על מנת להזדהות איתנו ואת כל קהילת הוד השרון, זה מאוד מרגש אותנו".