דניאל דיין (30) מהוד השרון, יזם הייטק, פיתח אפליקציה ששמה wefix, המחברת בין צרכני שירות ביתי פשוט לאנשים שיכולים לספק את השירות, גם בלי הכשרה מקצועית ובלי עלויות גבוהות. תוך חצי שנה מרגע השקתה, האפליקציה זכתה ליותר מ-150 אלף הורדות.
1 צפייה בגלריה
דיין. "ליצור מקום עם משמעות חברתית" | צילום: אסף פרידמן
דיין. "ליצור מקום עם משמעות חברתית" | צילום: אסף פרידמן
דיין. "ליצור מקום עם משמעות חברתית" | צילום: אסף פרידמן
דיין מספר, כי דרכו בחיים לא היתה פשוטה, אף שהוא יזם כבר מגיל שבע. "הייתי בן בכור להורים שהתחתנו צעירים מאוד, ולא היה להם כסף", הוא מספר. "חיפשתי דרך להרוויח כסף, ועלה לי רעיון יפה: שמתי לב שכשאנשים תולים כביסה לפעמים נופלים להם האטבים והם לא טורחים לאסוף. אחותי ואני אספנו את האטבים, שמנו בשקיות סנדוויץ' ומכרנו לשכנים בחמישה שקלים. במהלך השנים הבאות חיפשתי את היוזמה הבאה שלי, וחוויתי הרבה מאוד כשלונות. 'וויפיקס' זאת ההצלחה שלי והיא מסמלת אותי: לכל אחד יש כישרון והוא יכול לעשות אתו משהו".
איך הגעת לרעיון?
"לפני ארבע שנים חבר שלי, עומרי, עבר דירה ורצה להתקין רמקולים בדירה שלו. הוא סיפר לי שהוא מתבאס בגלל המחיר שביקשו ממנו - 700 שקל. נזכרתי באלכס, חבר שלי מהצבא, שהתקין מכשירים חשמליים לכמה חברים. חיברתי ביניהם, אלכס גבה מעומרי 400 שקל בלבד, ועומרי היה מרוצה. כששאלתי את אלכס מדוע גבה פחות ממחיר השוק, הוא ענה שאינו איש מקצוע ולמעשה הוא רק עוזר לחבר. ככה עלה לי הרעיון".
מי בעצם יכול לתת שירות במסגרת האפליקציה?
"כל אחד יכול: סטודנט, פנסיונר, עורך דין, מורה, כל מי שרוצה לייצר לעצמו השלמת הכנסה. מי שמזמין שירות בוויפיקס למעשה חוסך לעצמו כסף וכאב ראש, הכרוכים לעיתים בהזמנת בעל מקצוע. המחירים שמשלמים בוויפיקס נמוכים בכ‑50 אחוזים מהמחירים בשוק.
"למשל, אם מישהו מחפש הובלה של רהיט אחד כבד, כמו ספה או מיטה, במקום להזמין מוביל באלפי שקלים, הוא יוכל למצוא אדם שיש לו משאית קטנה, שהוא לא בהכרח מוביל, אבל ישמח לעשות הכנסה נוספת מהצד. לפעמים אנחנו צריכים להתקין תוכנה פשוטה במחשב, אבל אנחנו לא כל כך מבינים בתחום הזה. טכנאי מחשבים מוסמך יגבה הרבה כסף על עבודה פשוטה, אבל בוויפיקס אפשר למצוא סטודנט למדעי המחשב, שישמח לעשות לעזור תמורת תשלום סמלי בלבד".
אבל יש סיכון בקבלת שירות מאדם לא מקצועי.
"אחד האלמנטים באפליקציה מאפשר לדעת כמה אנשים כבר הזמינו שירות מאותו האדם, מה הם אומרים עליו, על השירות שהוא סיפק, על האדיבות שלו. כשאנחנו מקבלים את המידע הזה אנחנו יכולים להיות רגועים שאנחנו מזמינים מישהו שיודע מה הוא עושה.
"אני מפתח את הפלטפורמה הזאת כבר שלוש שנים. מבחינה טכנולוגית, מדובר במערכת מורכבת ובהתחלה חששתי שלא יהיה די מענה לביקוש, אבל לשמחתי, מרגע שהאפליקציה עלתה לאוויר ראיתי שיש הרבה אנשים שרוצים לתת שירות. הבנתי שיש פה משהו, ואנחנו מוסיפים כל הזמן עוד ועוד קטגוריות. כך, למשל, הוספנו באחרונה קטגוריה העוסקת ביופי וטיפוח. האפליקציה גדלה מיום ליום, ויש מאחוריה כבר קהילת משתמשים רחבה".
אז המטרה היא בעצם חיסכון בעלויות?
"רציתי ליצור מקום עם משמעות חברתית, על בסיס כלכלה שיתופית. האפליקציה נועדה לעזור לאנשים שרוצים להרוויח כסף ממשהו שהם טובים בו, בלי שיחליפו עבודה, וגם לעזור אנשים שרוצים לחסוך כסף כשהם זקוקים לשירות פשוט".