בן 37 מהוד השרון שגידל והחזיק בביתו מעל 19 קילוגרם קנאביס, כמעט כולם (18.9 ק"ג) בצמחים מסוג זה, זכה ליחס מקל מצד שופט בית המשפט השלום בכפר סבא, מיכאל קרשן.
גזר דין של 250 שעות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 4,000 שקל, הושת על התושב האנונימי שנתפס בינואר 2016, הורשע והודה במעשיו, זאת בשל התחשבות השופט במהלך חייו האומלל של האיש ובמהלך שיקומו.
במסגרת גזר הדין עלה סיפור חייו הקשה של התושב שנולד לאם מכורה לסמים, נעקר מישראל ועבר לחסותה של דודתו, לאחר שאמו נטשה אותו. דודתו התעללה והזניחה אותו, ונידונה למאסר בשל כך. במהלך תקופה זו הוא עצמו ניסה לברוח מחזקתה של הדודה, התדרדר לסמים וכן לביצוע עבירות רכוש. כשחזר לישראל מאוחר יותר, חידש את קשרו עם אימו הסעודית, ואף סעד אותה עד למותה.
בשנה וחצי האחרונות מאז המקרה עבר התושב תהליך גמילה מוצלח. למעשה בגזר הדין צויין כי "לראשונה בחייו נגמל הנאשם משימוש בסמים. גזירת עונש של מאסר בעבודות שירות תפגע באורח לא מידתי בנאשם ובסיכויי המשך שיקומו המוצלח".
כל זאת הובילו את השופט לגזור עליו עונש חינוכי של שירות לציבור, ולהמנע ממאסר בפועל כפי שדרשה התביעה. זאת תוך התחשבות בכך שמאסר בפועל עלול לפגוע ביכולת השיקום, ולסכן את יכולתו של התושב לנהל חיים עצמאיים.
השופט קרשן ציין כי הכמות העצומה שהחזיק הנאשם, הייתה כולה לצריכה עצמית, ולכן על אף שמדובר בכמות שתחום הענישה המיוחס לה הוא של מאסר בפועל, יש לסטות מהעונש המקובל.
השופט קרשן כתב בגזר דינו: "הנאשם צועד דרך ארוכה וטובה במסלול השיקום", וגזר עליו את העונש הבא. מאסר על תנאי בן 8 חודשים על שימוש בסמים לתקופה של כשלוש שנים. מאסר על תנאי של 3 חודשים לתקופה של שלוש שנים על עבירת סמים מסוג עוון. כמו כן, התושב יהיה תחת מבחן למשך שנה. עורך הדין שייצג את הנאשם הוא שחר מנדלמן.