בעיריית רעננה כנראה ממש לא מעודכנים בתוצאות הבחירות בהוד השרון. אתמול (א') העלה הצוות הדיגיטלי של העירייה המתפעל את דף הפייסבוק העירוני בדיחה על חשבונה של הוד השרון במסגרת שבוע הכפילים המצויין השבוע ברחבי הפייסבוק.
"הבדיחה" הכה "משעשעת" היא איזכור לקמפיין של יפעת קריב, בו טענה האחרונה כי "הפער של הוד השרון כעיר מתחדד אל מול רעננה, בה גם (כמו בהוד השרון) קיימת אוכלוסייה איכותית. אלא ששם שביעות הרצון של התושבים גבוהה יותר". כזכור בבחירות ב-13 בנובמבר נבחר דווקא אמיר כוכבי, שכנראה רוצה לקחת את הוד השרון קצת יותר גבוה מהשכנה.
במקביל הצוות הדיגיטלי של הרעננים שינה את תמונת הנושא של העמוד ללוגו של עיריית אטלנטה, העיר התאומה של רעננה, וכתב: "לכבוד שבוע הכפילים: הידעת? - רעננה ואטלנטה ערים תאומות. עיריית הוד השרון, שלחנו לכם את הלוגו שלנו במייל".
הרקע לעקיצה המכוונת הוא, לדברי גורמים בעירייה, "במהלך כל קמפיין הבחירות המוניצפליות 'הקפידו' המועמדים השונים להסתכל אל רעננה בהערצה וכמושא לקנאה, אז הרמנו את הכפפה ואין לנו שום בעיה שאנחנו נהיה הידוען שהם חושבים שהוא דומה להם".
כידוע, שבוע הדופלגנגר (שבוע הכפילים), הוא אירוע מקוון המתרחש בשבוע הראשון בחודש פברואר, מיום ראשון ועד יום שבת, ובמסגרתו מחליפים משתמשים ברשתות החברתיות את תמונת הפרופיל שלהם בזו של ידוען הדומה להם במראהו.
בדיחות ופוסטים הומוריסטיים על חשבון ערים שונות לא חדשות במרחבי הרשתות החברתיות. כזכור, לפני חודש בלבד, מנהלי עמוד הפייסבוק של עיריית תל אביב-יפו תייגו דקה אחרי תחילת השנה האזרחית החדשה את עיריית ירושלים בפוסט וכתבו את המילה "ערה?". הפוסט ההומריסטי שגרר עשרות אלפי תגובות סחף את הרשת היווה ללא ספק את התשתית לבדיחה המקומית בין שתי הערים בשרון.
יש לציין שכפוסט נחלה העקיצה הזו של אנשי הדיגיטל של עיריית רעננה מפלה די מביכה, והוא זכה ל-13 לייקים בלבד. לא נורא רעננה, פעם הבאה.