פעולה של משטרת ישראל נגד מכירת נפצים וצעצועים מסוכנים, הובילה לחיפוש בבית ברחוב דניאל בכפר סבא. במהלך החקירה שנוהלה על ידי מחלק הנוער של משטרת ישראל, פגשו השוטרים באישה והיא מצידה הפנתה אותם לבנה, נער בן 17, שהציג בפניהם את הסמים שבחדרו (480 גרם קנאביס).
לפי חקירת המשטרה, הנער סחר בסמים ומכר לבוגרים ולקטינים באיזור השרון. הוא נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים, וכן למעצר בית למשך 5 ימים. אלא שבמהלך החקירה התברר כי הנער הופעל על ידי חשוד בן 18, אף הוא כפר סבאי, בכדי שזה ימכור עבורו את הסמים.
1 צפייה בגלריה
החומר שנתפס (במרכז) וכן ההודעות שנשלחו בין בני הנוער | צילומים: דוברות המשטרה
החומר שנתפס (במרכז) וכן ההודעות שנשלחו בין בני הנוער | צילומים: דוברות המשטרה
החומר שנתפס (במרכז) וכן ההודעות שנשלחו בין בני הנוער | צילומים: דוברות המשטרה
מהחקירה עלה כי החשוד הכפר סבאי בן ה-18, תידרך את הנער בן ה-17 כיצד להתנהל כסוחר סמים. לפי האישום, הוא היה מדבר עם הקונים, מתאם איתם את העיסקה ולאחר מכן שולח את הנער למסור את הסמים. את התמורה העביר בן ה-17 למפעילו.
כמו כן התברר מהחקירה כי בן ה-18 איים על בן ה-17 כי יפגע בו אם לא ימכור סמים, ודרש ממנו עשרות אלפי שקלים גם עבור מכירות סמים שבן ה-17 כלל לא הספיק לבצע, כולל ריבית של אלפי שקלים וכן בעבור הלוואה שנתן לו.
באחת השיחות של החשוד לנער בן ה-17 הוא נשמע אומר: "בוא תקשיב, בספר תורה נודר לך נדר שאם הכסף של הבן אדם לא מגיע היום אחי אתה מת מה זה בבעייתית אחושרמוטה... תקשיב אתה חייב ארגז של כסף אחי באמא שלי אני... לנתניה, יש את הכתובת שהבאת לי אתמול אני אבוא לשם עכשיו אני רוצה את הכסף שלי שם... תארגן לא מעניין אותי מאיפה" (הטעויות במקור).
ובשיחה נוספת פירט החשוד לנער את הסכום אשר לשיטתו חייב לו: "תעשה אחי 16... תעשה אחי עוד 8 שאתה זוכר שהיה לפני, שאמרתי לך פה יש לכם 8...עוד 18 אחי...זהו תוסיף 37 אחי על ה-600 על ה-500 שהיה שם... זהו אחי אני לא בא אחי לעקוץ אותך, כמה זה יצא תגיד לי".
החשוד נעצר ביום חמישי ה-21.3.19 ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט השלום בפתח תקווה. ביום ראשון ה-31.3.19 הוגשה נגדו הצהרת תובע, ובדיון שהתקיים בעניינו היום (ג') הוגש נגדו כתב אישום המכיל 3 אישומים בעבירות של סחר בסמים, אספקת סמים ואיומים. יחד עם כתב האישום הוגשה נגדו גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.