קבוצת הרובוטיקה של תיכון הדרים, ha-dream 3075, הם זוכי אליפות ישראל 2019 ופרס איכות הרובוט בתחרות הארצית של ארגון FIRST. בגמר התחרות שנערכה בסוף השבוע האחרון דורגה הקבוצה המצטיינת במקום ה-1 בדירוג הישראלי מתוך 70 קבוצות, והיא תמשיך לייצג את התיכון ואת המדינה בתחרות העולמית בדטרויט שתתקיים ב-25 באפריל.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הדרים ברובוטיקה. הישג מדהים | צילום: באדיבות עיריית הוד השרון
נבחרת הדרים ברובוטיקה. הישג מדהים | צילום: באדיבות עיריית הוד השרון
נבחרת הדרים ברובוטיקה. הישג מדהים | צילום: באדיבות עיריית הוד השרון
בשבוע שעבר התארחה אליפות הרובוטיקה הישראלית של ארגון first הבינלאומי ביד אליהו בתל אביב. 45 קבוצות בתי ספר מערים שונות העפילו לתחרות הארצית. קבוצת hadream 3075 של תיכון הדרים הוד השרון זכו במקום הראשון יחד עם הקבוצה של התיכון האמריקאי אבן יהודה והקבוצה של התיכון התורני מודיעין. בין שלושת הקבוצות התקיימה ברית.
"שיחקנו מול הקבוצות הטובות ביותר בארץ, זה היה מאוד מאתגר", מספרת עפרה שהרבני מנטורית הקבוצה ומנהלת קריית הרובוטיקה של הוד השרון. "מה שהוביל אותנו לנצח בסופו של דבר, לדעתי, זה ניצחון הרוח, השיתוף פעולה, הדינאמיקה בתוך הברית שלנו ובתוך הקבוצה שלנו. גילינו המון נחישות והיינו מאוד קולים במשחק. החבר'ה שלנו שיחקו בצורה מכובדת והוגנת וזה מה שהוביל אותנו לניצחון.
"בסופו של דבר סיימנו את העונה כשאנחנו מדורגים במקום הראשון בדירוג הארצי אחרי כל הפרסים שכולם קיבלו. זה ההישג המשמעותי ביותר עבור הקבוצה שלנו וזה מאוד מרגש. קיבלנו פרס נוסף על איכות הרובוט: הרובוט שלנו הוכיח את עצמו כבעל היכולת הגבוהה ביותר לביצוע המשימות שניתנו לו".
איך התנהל המשחק?
"במשחק משחקים בברית מול ברית המשחק פועל גם על ערכים והמשתתפים צריכים להראות גם סולידריות ועזרה לזולת, כאשר יש קבוצה פחות טובה הם צריכים לתת לה יד. צריך לדעת לשתף פעולה אבל גם לבחור באסטרטגיה נכונה כדי לנצח במשחק מול בריתות אחרות. בהתחלה עלינו ל-8 הקבוצות המובילות ובשלב הזה הקפטנים בחרו קבוצות אחרות לחלוק איתן ברית. אז נוצרו 8 בריתות חדשות ואז בוחרים את הטובה ביותר מבין שלוש קבוצות משחקות. הקבוצה הזוכה עולה לחצי גמר ואז לרבע גמר. הניצחון מאוד מרגש אותנו וכעת אנחנו נערכים לתחרות העולמית".
2 צפייה בגלריה
נבחרת Hadream. עשו את העבודה | צילום: באדיבות עיריית הוד השרון
נבחרת Hadream. עשו את העבודה | צילום: באדיבות עיריית הוד השרון
נבחרת Hadream. עשו את העבודה | צילום: באדיבות עיריית הוד השרון
מעיריית הוד השרון נמסר: "אנו רואים חשיבות רבה בעידוד המצוינות הערכית, החברתית והלימודית בקרב בנות ובני הנוער בעיר. קבוצת הרובוטיקה פועלת בתמיכה עירונית ובהובלתה של עפרה שהרבני מנהלת קריית הרובוטיקה הדרים ובתמיכת מנהלת תיכון הדרים עירית קרס וזהבית בר לוי, לשעבר מנהלת הדרים ומייסדת נבחרת הרובוטיקה של תיכון הדרים ובתמיכתם של הורים התומכים בפרויקט ומשמשים כמנטורים, בוגרים והורי הקבוצה.
"בוגרי הקבוצה תופסים לאורך השנים תפקידים מובילים ביחידות פיתוח טכנולוגי, סייבר, מודיעין ורובוטיקה בצה"ל ובולטים בהישגיהם האקדמיים, התעסוקתיים והיזמיים. עם שובם לעיר בסיומה של התחרות, התקיימה בתיכון הדרים קבלת פנים במיוחד לקבלת הזוכים בנוכחות מנהלת אגף חינוך בעירייה וראש העירייה".