ביום שישי האחרון נפתחה רשמית עונת הרחצה בהרצליה ובכל הקשור למחירי המזון והמשקאות לציבור הרוחצים היא נפתחה בטורבו.
מבלים בחופים השונים שנפתחו דווחו ל"מיינט הרצליה" על מחירים "מטורפים הגובלים בחזירות" הנדרשים עבור רכישת מזון ומשקאות במסעדות החופים.
2 צפייה בגלריה
חוף אכדיה צפון (צילום: אסף פרידמן)
חוף אכדיה צפון (צילום: אסף פרידמן)
חוף אכדיה צפון (צילום: אסף פרידמן)
תושב העיר שהגיע לחוף אכדיה: "אין ספק שיש בהרצליה חופים יפים ומטופחים, אבל הבעיה שהמחירים במסעדות החוף 'מתופחים' לא פחות: צ'יפס עולה 50 שקלים, המבורגר 89 שקלים וזו רק התחלה. מטורף. מי נתן להם זכיון להשתולל. בחופי תל אביב לצד המסעדות ישנם מזנונים (חופיקס) מחירים מפוקחים זולים מאד, גם הכסאות לתושבי חוץ עולים רק 6 שקלים".
יש לציין כי בשנה שעברה הפעילה העירייה גם היא את מיזם 'חופיקס' בכל הקשור להשכרת ציוד, אך בנוגע למחירי מזון ומשקאות המצב, כפי שמתואר, מרקיע שחקים.
קרטיב ב- 3 שקלים, מים 6 שקלים
ברוב הערים בישראל החליטו להלחם ביוקר המחייה והנהיגו השנה פיקוח מיוחד על המחירים בחופים השונים. כך פרסמה , למשל, עיריית תל אביב מחירון מפוקח לעונת הרחצה שנפתחה:
מחירון:
בקבוק מים מינרלים קטן – 6 שקלים. קרטיב – 3 שקלים. פיתה או כריך עם חומוס וסלטים – 12 שקלים. קפה – 5 שקלים. בייגלה- 5 שקלים. ארוחה עסקית- 60 שקלים. צ'יפס- 25 שקלים. אבטיח- 30 שקלים. בירה ישראלית 21 שקלים.
2 צפייה בגלריה
צילום: עיריית בת ים
צילום: עיריית בת ים
צילום: עיריית בת ים
גם בעיריית בת ים בראשות ראש העירייה החדש צביקה ברוט הנהיגו השנה מיזם חדש הנקרא "זולה בחופים" עם מחירון מפוקח: קרטיב 4 שקלים, בקבוק מים מינרלים 5 שקלים, פחית שתיה 8 שקלים, פיתה עם חומוס וסלטים 12 שקלים, כסא 6 שקלים, שמשיה 5 שקלים ועוד.
בעיריית הרצליה כאמור טרם הנהיגו מחיר מפוקח על מסעדות החופים ובינתיים נאלצים הרוחצים בחוף לשלם מחירים מופקעים היקרים במאות אחוזים משאר החופים ברחבי ישראל.
ביקשנו את התייחסות עיריית הרצליה לנושא לפני כשבועיים ועד היום טרם התקבלה תגובה בעניין.