הקיץ מתקרב, אבל בפארק האגם בהוד השרון אין הצללות. המבקרים בפארק מצטופפים תחת העצים כדי לזכות במעט צל ובהגנה מהשמש. התושבים קוראים להנהגת העיר להתקין ציליות בפארק כדי שיהיה מקום ידידותי לילדים.
1 צפייה בגלריה
האגם האקולוגי בהוד השרון | צילום: יאיר שגיא
האגם האקולוגי בהוד השרון | צילום: יאיר שגיא
האגם האקולוגי בהוד השרון | צילום: יאיר שגיא
"ביום שבת האחרון ביליתי בפארק האגם עם הילדים שלי", מספר עו"ד גלעד בר טל, מהוד השרון. "יש אזורים מעטים שיש בהם הצללות, ולכן מה שקרה זה, שכל המבלים בפארק פשוט הצטופפו תחת האזורים המוצלים. הם תפסו כל טיפת מילימטר מוצל, ובשביל להתקדם ולעבור היינו צריכים ממש לפלס דרכנו בין ההמון שמתגונן מהשמש. הילדים שלי חזרו אדומים וסבלנו מכאבי ראש. וכל זה קרה עוד לפני שהקיץ התחיל באמת. מה יקרה בקיץ?".
בר טל פירסם פוסט ב"פורום אביב", וקרא להנהגת העיר החדשה לדאוג לבעיית הצל בפארק. "אין מדובר בתקציב עתק. אפשר להשקיע בצילייה ירוקה, ובתקציב לא גדול להצליל כמה אזורים בפארק. המצב כרגע ממש מצחיק, כי יש כמה ספסלים מפוזרים בפארק, ואף אחד מהם לא נמצא במקום מוצל, ולכן הספסלים ריקים. יש בית קפה חמוד וגם הוא תחת כיפת השמיים, אז גם בו לא נעים לשבת".
בר טל מוסיף: "באחרונה התקינו מתקני כושר. אם שמתם מתקני כושר, למה לא מתקנים לילדים? למה לא מגלשה קטנה?".
תושבי העיר הזדהו: "הפארק ממש מבוזבז", אומרת אירה גל, "כשיורד גשם אי אפשר להסתובב בפארק, כי אין הגנה מהגשם, וכשיש שמש כמו שקורה בימים אלה אי אפשר להסתובב כי חם ואין צל. חבל שהשקיעו מיליונים בפארק שאינו ידידותי כלל לילדים".
מעיריית הוד השרון נמסר: "תכנון המתחם כולל סככות צל ובהתאם בוצעו הכנות על ידי העירייה לרכוש סככות אלה ולהציבן לקראת הקיץ וכמו כן, נשתלו ברחבי הפארק עצים בוגרים המיועדים לתת צל טבעי למבקרים. בימים אלו נמשכות במקום העבודות להרחבת הפארק והוספת שטחי המשחק והמתקנים, כמו גם התקנת הצללות".