כ-1.2 מיליון שקל. זהו הסכום אותו הוציאה עיריית הוד השרון על חגיגות יום העצמאות ה-71 בעיר. מהעירייה נמסר כי "מעבר לעלות האמנים ומרכיבי ההפקה השונים, שמה העירייה דגש על תגבור מערך היסעים חינמי מרחבי העיר לאתר ההופעות מתחילת הערב ועד סיומו לרווחת תושבות ותושבי העיר".
"בנוסף, העלות משקפת את דרישות משטרת ישראל לרבות עלות הביטחון, האבטחה, הסדרת התנועה, השיטור, הבטיחות ורישוי", אמרו בעירייה. עוד נמסר מעיריית הוד השרון כי לקראת יום העצמאות הבא תבחן העירייה בשיתוף הציבור את אופיין של החגיגות ותפעל ליישם שינויים ותובנות שיעלו. יש לציין שההערכה של העירייה הייתה שכ-40 אלף חוגגים יפקדו את איזור הפארק.
1 צפייה בגלריה
יום העצמאות. צילום: עידו ארז
יום העצמאות. צילום: עידו ארז
יום העצמאות. צילום: עידו ארז
יש לציין שעל אף קאדר האמנים המרשים מאוד שהעמידה העירייה ביום העצמאות האחרון, ושכלל שמות מפורסמים כנסרין קאדרי, משינה, מרגול, משה דץ, ים רפאלי, סטלוס ואורן חן ומיקי גבריאלוב, החשבון יחסית נמוך כשמסתכלים על השכנים.
כך, למשל באופן תמוה משהו, מעיריית רעננה נמסר, כי למרות העובדה שכמעט לא העמידה אמנים בעלי שם, ושביקשה לחסוך בחגיגות הנוכחיות לעומת חגיגות שעברו, הוציאו הרעננים 1.8 מיליון שקל בחגיגות האחרונות. בהרצליה, הגדולה בהרבה מהוד השרון, הוציאה העירייה סכום זהה לזה ההוד השרוני עם 1.2 מיליון שקל, ומעיריית כפר סבא לא חשפו את היקף ההוצאות.
ומנגד, ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, המשיך בדרכו הייחודית ופנה באופן אישי אל התושבים ב"פורום אביב" בפייסבוק, בבקשה לקבל תגובות והצעות ייעול. בין תשבוחות על ההפקה נרשמו גם לא מעט בקשות וטענות. כך למשל נטען כי המחיר בדוכני האוכל היה מוגזם וחלק מההסעות היו מלאות עד אפס מקום ואי אפשר היה לעלות אליהן. כמו כן, נרשמו מספר בקשות של תושבים שמבקשים טקסים שכונתיים צנועים יותר, במקום טקס אחד גדול והמוני.