מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
950 שקלים קנס והודעת עיקול נשלחו לביתה של גננת בגן עירוני בבת ים לאחר שיזמה מבצע ניקיון בגן. המבצע נערך מאחר וחצר הגן הייתה מלאה בענפים יבשים וגזם, ולאחר שלדברי הגננת בקשתה לגנן מטעם העירייה לא נענתה. הגננת ביקשה מהורי הגן לעזור להפוך את החצר נקייה עבור הילדים, היא לא ציפתה לאופן שבו הדברים יתגלגלו משם. הורים שהגיעו על חשבון זמנם הפנוי, ניקו את החצר מגזם, ובזמן שהגננת הייתה בגן וערכה קבלת שבת לילדים, הניחו ההורים את הגזם מחוץ לגן. באותו זמן הגיע למקום פקח עירוני. "הוא התחיל להתווכח עם ההורים, שמעתי את הנעשה, ויצאתי לראות מה קרה", סיפרה הגננת למיינט בת ים. לדבריה, הסבירה לפקח שהוצאת הגזם נעשתה בתום לב, והפסולת תוחזר לגן באותו רגע, "אך הוא סירב לקבל את דבריי וכתב דו"ח עם שמי הפרטי", היא אומרת. לדברי הגננת, מאותו רגע החלה מסכת ארוכה מול העירייה לערעור וביטול הדו"ח. "התשובה שקיבלתי כל הזמן הייתה ש'הנושא בטיפול', גם אחרי שהנהלת העיר התחלפה, הנושא עדיין בטיפול", היא מספרת.
3 צפייה בגלריה
הוראת עיקול לגננת | צילום: shutterstock ופרטי
הוראת עיקול לגננת | צילום: shutterstock ופרטי
הוראת עיקול לגננת | צילום: shutterstock ופרטי
לאחרונה הופתעה הגננת לגלות דו"ח שהגיע לביתה, ועליו סכום מעודכן של למעלה מ-950 שקלים, ובנוסף לו - הוראת עיקול על רכושה בשל אי תשלום. "כמובן שנבהלתי מאוד", אומרת הגננת, ומוסיפה: "הוצאה לפועל זה ממש לא צחוק. אני מזועזעת מההתנהגות של העירייה. אני אדם שומר חוק ואין לי חובות, ממש עושים לי עוול ופוגעים בשמי הטוב". מהסתדרות המורים המסייעת לגננת, נמסר: "לא יתכן שגננת שפועלת למען ניקיון הסביבה בגן תקבל דו"ח ואיום מההוצאה לפועל. אנו קוראים לעיריית בת ים לבטל את הדו"ח לאלתר ולפעול לתחזוקת הגנים באופן קבוע. אנו רואים בחומרה רבה את הנושא". תגובת עיריית בת ים תתפרסם כשתתקבל.
מסיבת יום הולדת שנערכה בקדימה הפכה עד מהרה לתקרית חריגה בהיקפה, לאחר שלמקום הוזמנו שוטרים בעקבות תלונה על רעש. על פי בני המשפחה ועורכת הדין שמייצגת אותם, שוטרי משטרת ישראל הגיעו בשעה 18:00 למתחם הבית והתבקשו להראות רישיון עסק, זאת על אף שאין מדובר בעסק לכאורה, אלא במסיבת יום הולדת פרטית שנערכה לבת ה-18. הדבר קרה לאחר שהשוטרים ראו בכניסה לבית עמדת מכירת כרטיסים, וסברו כי מדובר בעסק. במשטרה הסבירו כי כל גביית כספים - חייבת ברישיון עסק. על פי דיווח מהמקום, השוטרים ניסו לעכב לחקירה את אחד האחים - ואז פרצה המהומה. ההתנגדות לעיכוב וכן ניסיונות הפרדה שונים התפתחו לסוג של תגרה, שימוש בכוח, בכי ומפח נפש. עו"ד יפעת כץ, המייצגת את בני המשפחה, התייחסה למאורעות ואמרה למיינט נתניה: "מדובר בהתנהלות חמורה ואלימה של משטרת ישראל. נערה בת 18 ושני חברים נוספים, חגגו מסיבת יום הולדת בביתה הפרטי של הנערה. ‏בסמוך לשעה 18:00, התקבלה תלונה על רעש (שלא בשעות המנוחה). ‏למקום הגיעו לא פחות מ - 4 ניידות משטרה. לא הוגש במקום אלכוהול לקטינים, שכן הייתה הפרדה מוחלטת בין קטינים ובגירים. מדובר באירוע חד פעמי בחצר פרטית. הפסיקה קבעה כי מסיבה חד פעמית (ואפילו בתשלום) אינה עסק ואינה מחייבת רישיון עסק. על אף האמור, השוטרים בחרו לתשאל את אבי הנערה אודות "רשיון עסק" ולאחר שהמוזיקה כבתה, בוצעו במקום מעצרים בלתי חוקיים, ללא עילת מעצר תוך שימוש באלימות קשה, לרבות שימוש באגרופים ובחניקות כלפי בני המשפחה הנורמטיביים וכלפי קטין נוסף.
עורכת הדין הגישה לאחר המקרה תלונה למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) כנגד השוטרים בתפקיד שהגיעו לבית. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה למקרה כי "השוטרים שהגיעו למקום גילו מסיבה רוויית אלכוהול, ובה עשרות קטינים. החשוד ומשפחתו תקפו את השוטרים, והמשטרה רואה זאת בחומרה". ממח"ש טרם התקבלה תגובה.
פשקווילים שנתלו השבוע בשכונת מאה שערים וגאולה בירושלים שלחו מסר ברור לנבחרי הציבור של המגזר: "ראו הוזהרתם". המודעות התפרסמו על רקע השיחות סביב גיבוש חוק גיוס שיהיה מוסכם גם על המפלגות החרדיות. "מאחר שחברי הכנסת מנהלים משא ומתן קואליציוני בסחר מכר מרושע של איבוד אלפי נשמות בצבא השמד עבור כיסאות ומשרות מכובדות בכנסת המינים ועבור תקציבים שמנים", נכתב במודעה, "על כן ציבור יהודים יעשו פולסא דנורא עליהם ועל כל עוזריהם, בתקיעת שופר ונרות שחורים וקללות נמרצות. ראו הוזהרתם". פולסא דנורא היא קללה שעל פי תורת הקבלה מהותה היא תפילה לכך שהמקולל ימות במהרה מידי שמיים. לפי המסורת, טקס הקללה חייב להתנהל בנוכחות מניין, כלומר עשרה אנשים.
3 צפייה בגלריה
מודעת האיומים. צילום: פרטי
מודעת האיומים. צילום: פרטי
מודעת האיומים. צילום: פרטי
במיינט ירושלים שוחחו השבוע עם חברי הכנסת החרדים אשר לא התרגשו מהמודעות אך סירבו להתייחס אליהן. כך או כך, המפלגות החרדיות צפויות להיות הראשונות לחתום על הסכם עם מפלגת הליכוד, ככל הנראה כבר בתחילת השבוע הבא, ובכך יודיעו רשמית על כניסתן לקואליציית נתניהו.
ילדי גן רימון בשכונת כפר אברהם בפתח תקוה סובלים בימים האחרונים ממכה של חולדות. בשבוע שעבר תפסה הגננת מספר חולדות שהצליחו להיכנס למבנה. "הגננת פנתה לעירייה לטיפול, אבל עד כה לא זכתה לסיוע", סיפר אחד ההורים למיינט פתח תקוה. לדברי האב, אחרי המקרה בשבוע שעבר שאילץ את הילדים לעבור לגן הסמוך בשל החולדות, גם בתחילת השבוע הנוכחי כאשר הגיעו הילדים בשעות הבוקר לגן, הפנה אותם הצוות להיכנס לגן השכן, מאחר ושוב נתפסו בשטח הגן חולדות. "מדובר בתופעה שנמשכת ולכן לא ברור לנו מדוע העירייה לא מטפלת במפגע, מדובר במחדל", הוא טוען ומוסיף כי "כל עוד המצב הוא כזה, שני הגנים המכילים כחמישים ילדים בני 3-4 לומדים יחד תחת קורת גג אחת בצפיפות ובדוחק".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "ביום שישי בבוקר התקבלה הודעה על חולדה בגן רימון, בתוך עשרים דקות הגיע קבלן למקום ופינה את החולדה. הבוקר שוב התקבלה הודעה ושוב הנושא טופל במיידי. עפ"י הנחיית משרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך, אין לפזר רעלים במוס"ח ולכן הפתרון היחיד הוא לכידת החולדות וכך אכן אנו פועלים".
לא רק חולדות נמצאו השבוע, גם נחשים. אישה בהריון שחזרה בשעות הערב לביתה הפרטי ברחוב הקטר בראש העין הוותיקה, הבחינה בנחש צפע ארסי כשהוא מסתתר בין השיחים. לאחר שהבינה את הסיטואציה, היא מייד הודיעה לבעלה שהיה באותה עת בבית עם הילד הקטן והם הזמינו את לוכד הנחשים גדעון דעבול. "אשתי חן יצאה לקנות משהו מחוץ לבית וחזרה אחרי 20 דקות", סיפר עידן עמרן למיינט ראש העין. "איך שהיא באה להיכנס, 40 ס"מ מהדלת, היא קולטת משהו זז ליד הרגליים. היא הסתכלה למטה וראתה פתאום נחש וגם הוא הרים את הראש. היא נתנה צרחה, אני הייתי בבית עם הילד בן השנה וחודשיים שישן. אמא שלי בדיוק יצאה. אשתי אמרה לה שיש נחש. עוד סיפר עידן כי "ליד הדלת שלנו יש לנו שיח, הנחש הסתתר בשיח. התקשרנו ללוכד הנחשים שאמר להסתכל בשיח שהנחש לא זז. אני לא יצאתי מהבית כי פחדתי שהנחש ייכנס והילד יישאר לבד".
לוכד הנחשים גדעון דעבול מסביר כי בתקופה האחרונה היו מקרים רבים של נחשים ארסיים, שמתעוררים בעונה זאת של השנה. "בלילה כשהולכים צריך להיזהר, במיוחד כששומעים נשיפות לא לחשוב בטעות שזה ברז שבור. לרוב הם יוצאים בלילות. הם יושבים לרוב על המדרכות או בתוך הבית. במשך היום הם בתוך הגינות, איפה שיש מים. הם מחפשים לחות".
שוב מקרים של השחתת שלטי פרסום בראשון לציון אחרי. לאחר הפגיעה בשלט של ניצולת שואה במסגרת קמפיין של העירייה, הושחתו שלטים עם תמונתה של הדוגמנית והשחקנית, גל גדות. לאחרונה החל קמפיין פרסומי של חברת "הוט" במסגרתו הוצבו שלטי פרסום עם פניה של גדות. בימים האחרונים הושחתו שלטים אלו בסמוך לסינמה סיטי ושלט נוסף בציר משה דיין ופניה של גדות נצבעו בצבע לבן. יש לציין כי רק לאחרונה החלה בדיקת משטרה לאחר ששלטים עם פניהם של ניצולי שואה מראשון לציון, פרויקט מיוחד שערכה העירייה, הושחתו גם כן.
3 צפייה בגלריה
אחד מהשלטים שהושחתו
אחד מהשלטים שהושחתו
אחד מהשלטים שהושחתו
במיינט ראשון לציון מספרים כי מקרים אלו של השחתה הספיקו כדי לעורר מחדש את השיח הדתי בעיר והרשתות החברתיות געשו. מספר תושבים הפנו אצבע מאשימה כלפי המגזר החרדי בעיר, בטענה לניסיון להדרת נשים משלטי הפרסום. מולם התייצבו תושבים רבים שהביעו מחאה על קביעה זו וטענו כי הם מלבים שנאה ופילוג. מהמשטרה טרם נמסרה תגובה.