מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
"האופנה של הבגדים הקצרים זו פריצות נוראה", כך נכתב השבוע על שלטים שנתלו ברחוב יוחנן הסנדלר ובאזור צפון נתניה. תושבים מוטרדים שראו את השלטים הזעיקו את מחלקת הפיקוח העירוני, וזו דאגה להסירם.
"אישה או פנויה, שאינה הולכת בצניעות, עוברת על הדת היהודית ומאבדת את התואר הקדוש של 'בת ישראל'", נכתב באחד השלטים. "האופנה הנוראה של הבגדים הקצרים, שאינם מכסים את הטעון כיסוי, זו פריצות נוראה, ומי שמכניס אותה לביתו פוגם בנשמתו ובנשמת צאצאיו", נכתב באחר.
3 צפייה בגלריה
אחד השלטים. תושבת הרחוב: "למה לנסות להתסיס?" | צילום: אלבום פרטי
אחד השלטים. תושבת הרחוב: "למה לנסות להתסיס?" | צילום: אלבום פרטי
אחד השלטים. תושבת הרחוב: "למה לנסות להתסיס?" | צילום: אלבום פרטי
תושבת צפון נתניה הופתעה לגלות את השילוט בשכונתה, ולאחר שהבחינה במסרים האלה ליד ביתה, החליטה לא לשתוק. "הלכתי ברחוב וזה מה שראיתי תלוי על העמוד. למה כפייה? למה לגרום למהומה? פעם חיינו חילוניים לצד דתיים, כולם גרו יחד בכיף וכיבדו את כולם. כל אדם גר בביתו ועושה כאוות נפשו. למה לנסות להתסיס ולגרום לשנאה בינינו? למה לקחת דת יפה, מכילה, סבלנית, מקבלת כל אדם, ולהפוך אותה לנשק נגד חילוניים? זהו מעשה חשוך", אומרת התושבת. תושבת אחרת אמרה: "זה התחיל בהשתלטות על המרחבים הציבוריים, וכעת על הביגוד? זה לא עניינו של אף אחד מה לובש אדם זה או אחר. אני לא מבינה מדוע החילוניים מעסיקים אותם כל כך, שיחיו את חייהם על פי אמונתם בבתיהם ובמרחבים שלהם. מעולם לא ניסו לומר להם כיצד לחיות או איך להתלבש, באיזו זכות הם עושים זאת? מה, איראן זה כאן?". מהעירייה נמסר למיינט נתניה כי: "עם קבלת הפנייה נשלח למקום פקח ולא נמצאו הפוסטרים".
בתום מבצע משטרתי ממושך וסמוי הרימה השבוע משטרת ישראל על פי החשד מסך מעל תעשיית פשע משפחתית של סמים וזנות בבת ים ואשדוד. 11 חשודים, ביניהם בני משפחה שונים, נעצרו. במיינט בת ים מדווחים כי על פי החשד, העצורים הפעילו מספר מעבדות הידרו, גידלו והחזיקו עשרות ק״ג של סמים, ציוד משוכלל לגידול סמים , עסקו בהבאת נשים לידי עיסוק בזנות וביצעו הלבנת הון.
במהלך החקירה הסמויה עלה חשד כי, בתעשיית הפשיעה המשפחתית נטלו חלק החשודים וחבריהם, כאשר לכל אחד מבני המשפחה והחברים, תפקיד מוגדר בענפי הפשיעה, בהם גידול, שיווק וסחר בסמים מסוכנים (הידרו) שהופקו, על פי החשד, במעבדות בדירות ברחבי אשדוד. בנוסף, עסקה החקירה הסמויה בחשדות לניהול רשת המסרסרת בנשים, גורמת להן לעזוב את ארצן לצורך עיסוק בזנות ומפרסמת את שירותיהן באמצעות אתרים שונים. עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, יצאו כוחות משטרה משולבים לאיתור המעורבים ולמעצר החשודים, כאשר במקביל, אותרו ארבע דירות אותם הפעילו החשודים כמעבדות לגידול סמים.
מחדל אבטחה חמור בקניון מלחה בירושלים. צעיר בשנות ה-30 לחייו פרץ בסוף השבוע האחרון לחנות המותג הסיני 'שיאומיקס' והצליח לגנוב עשרות טלפונים ומחשבים ניידים. הצעיר נעצר לאחר שכוחות גדולים של משטרת ירושלים סגרו את הכניסות והיציאות לקניון. בית משפט השלום קבע בדיון בעניין הארכת מעצרו של הצעיר כי בעקבות מצבו הנפשי הקשה הוא ישוחרר בתנאים של הרחקה מקניון מלחה והפקדה עצמית בסך אלף שקלים. משטרת ירושלים הגישה ערר לבית המשפט המחוזי על החלטה זו הורה כי הצעיר ישהה במעצר בית.
בסרטון מצלמת האבטחה שהגיע לידי מיינט ירושלים נראה הצעיר מגיע בשעה 5 וחצי לפנות בוקר לחנות הממוקמת בקומה שלוש בקניון. למרות שהקניון מאובטח באנשי אבטחה 24 שעות ביממה, החשוד נראה מרים באין מפריע את תריס הברזל של החנות ונכנס לתוכה. כל זאת כאשר ברקע מופעלת האזעקה בחנות ואף אחד מהמאבטחים אינו מגיע לבדוק מה פשר הצפצופים הבלתי פוסקים שנשמעו מהחנות.
במיינט רחובות מספרים כי תושב העיר נעצר על ידי המשטרה לאחר שתקף נערים בני 17 בסכינים ובגרזן. הסיבה: הם עמדו מתחת לביתו והרעישו. לפני כשבועיים, בשעה 21:00, עמד האיש, בן 35, במרפסת ביתו ושמע כמה נערים מדברים ביניהם. הוא התרגז בשל הרעש שהקימו, ופנה אליהם, אך קיבל את הרושם שהם צוחקים עליו. בשלב זה איבד האיש את שלוות נפשו, נכנס לביתו וחזר עם רעפים שהיו ברשותו, והשליך אותם אל עבר הנערים. אחד הרעפים פגע ברכבו של אחד הצעירים מהחבורה - ושבר את השמשה הקדמית. האיש המשיך לאיים ולקלל את הנערים, שמצידם נשארו מתחת לביתו. כעבור זמן קצר נכנס האיש לביתו וחזר כשהוא מצויד הפעם בסכיני מטבח, שאותם השליך בכיוון הנערים, שהתחמקו מהם. במזל אף לא אחד מהם נפגע. בזאת לא תמה המסכת האלימה. כעבור זמן קצר יצא הצעיר מביתו, כשהוא חמוש בגרזן והחל לרדוף אחר הנערים. אחד הנערים המפוחדים התקשר למשטרה, והשוטרים שמיהרו להגיע למקום הצליחו לעצור אותו כשהוא עדיין אוחז בגרזן. על פי הנטען בכתב האישום נגדו בגין תקיפה, התוקף סירב להתלוות לשוטרים ואף נשך אחד מהם. גם בתחנת המשטרה המשיך האיש לנסות ולתקוף את השוטרים.
כ-2,500 איש, יהודים וערבים, השתתפו השבוע בארוחת ה"איפטאר" הגדולה בישראל במפעל 'סודהסטרים' ברהט. בתום סעודת שבירת הצום המסורתית, הגישו השפים שגב משה וג'לאל סלאם (טוטו) את "כנאפת השלום", קינוח מיוחד שמשלב מוטיבים מהמטבח היהודי והערבי. בין המשתתפים היו גם שגריר ארצות הברית דויד פרידמן, מנכ"ל 'סודהסטרים' דניאל בירנבאום, ראשי רשויות יהודים וערבים, מנכ"לים ועיתונאים מהעולם וכן עובדי החברה ובהם מאות בדואים מהנגב, וכ-200 פלסטינאים מהגדה המערבית.
3 צפייה בגלריה
דניאל בירנבאום עם השפים שגב משה וג'לאל סלאם מגישים את "כנאפת השלום". צילום: סיון פרג'
דניאל בירנבאום עם השפים שגב משה וג'לאל סלאם מגישים את "כנאפת השלום". צילום: סיון פרג'
דניאל בירנבאום עם השפים שגב משה וג'לאל סלאם מגישים את "כנאפת השלום". צילום: סיון פרג'
במיינט באר שבע מדווחים כי באירוע הכריז דניאל בירנבאום, מנכל 'סודהסטרים' על הרחבת היוזמות למען הדו קיום, בהן הקמת קו ייצור לנשים בדואיות במועצה המקומית כספייה, והקמת פעוטון דו לשוני שיפעל החל מחודש ספטמבר בתוך שטח המפעל ברהט. שגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן: "איני יכול לחשוב על מקום מתאים יותר לסעודת איפטאר מאשר מפעל 'סודהסטרים', שם מוסלמים, יהודים ונוצרים עובדים כתף אל כתף בשיתוף פעולה ובידידות. הם הדוגמה החיה של דו-קיום שלו, הברכה הגדולה ביותר שהאל יכול להרעיף על המין האנושי".
3 צפייה בגלריה
סעודת איפטאר בסודהסטרים. צילום: סיון פרג'
סעודת איפטאר בסודהסטרים. צילום: סיון פרג'
סעודת איפטאר בסודהסטרים. צילום: סיון פרג'
במיינט חולון מדווחים כי גל מחאה התעורר בעיר עקב פרסום זמני ומחירי הקייטנות של רשת קהילה ופנאי בחולון, בטענה כי הרשת מציעה קייטנות מפלות שחלקן נועדו למשפחות מבוססות יותר וחלקן למשפחות קשות יום. הורים טוענים כי הרשת פרסמה השנה שני מסלולים לקייטנות לגנים, אופציה מוזלת ואופציה יקרה, כאשר בקייטנה המוזלת הילדים כמובן מקבלים פחות שעות, ואף נאלצים לעבור למבנה אחר, עם צוות שונה מצוות הצהרון, ולא בהכרח עם חבריהם מהגן, בניגוד למקובל בשנים קודמות.
"כך נוצרים מעמדות בגן", נכתב בעצומה שעליה חתומים כ־3,000 הורים. "גם ככה אנו צריכים לקחת חופשים באוגוסט, להפסיד ימי ושעות עבודה במהלך הקיץ, מוצאים את עצמנו מוציאים יותר כסף כדי שהילדים יהיו קרוב לבית (חלקם לא ניידים), או עם צוות ובגן שהילד מכיר (כי מדובר בילדים קטנים עם קשיי הסתגלות). ומי שאין ביכולתו מה עושה? בעצם לוקחים אותנו כבני ערובה".
בהודעה שהופצה בקרב הורים מחולון קראו המארגנים להצטרף לעצומה וכתבו: "אנא עזרו לנו במאבק להוזלת קייטנות גני הילדים וביטול המעמדות בעיר. הביעו סולידריות עם הזוגות הצעירים, משפחות קשות יום והמשפחות החד־הוריות וחיתמו על העצומה". לסיום ביקשו המארגנים כי הורים ימנעו מלרשום את ילדיהם לקייטנות הרשת וימתינו עד היום האחרון להרשמה, בתחילת חודש יוני, על מנת ליצור לחץ של ממש במטרה להוזיל את המחיר או להגדיל את מספר ימי הקייטנות.
מרשת קהילה ופנאי נמסר: "לבקשת הנהגת ההורים אנו מקיימים קייטנות בשני המסלולים: קייטנה במתכונת הרגילה כפי שפעלה בשנים הקודמות וקייטנה הפועלת על פי צו הפיקוח על מחירי הקייטנות של משרד הפנים. אנו מקווים ומאמינים כי ההורים יפיקו את המיטב מכל אחת מהקייטנות".