נכון, בניגוד לכפר סבא השכנה להוד השרון עדיין אין מצעד גאווה, הפנינג המשפחות של שנה שעברה עדיין לא שוחזר (האירוע השנתי יתקיים ב-21.6), ובכל זאת, עיריית הוד השרון מצאה דרך מוצלחת לציין את חודש הגאווה, כאשר דגל הגאווה נתלה לצד דגל ישראל.
1 צפייה בגלריה
דגל הגאווה על בניין העירייה | מתוך עמוד האינסטגרם של אמיר כוכבי
דגל הגאווה על בניין העירייה | מתוך עמוד האינסטגרם של אמיר כוכבי
דגל הגאווה על בניין העירייה | מתוך עמוד האינסטגרם של אמיר כוכבי
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, כתב בעמוד הפייסבוק שלו על המהלך: "גאווה! והדגל הזה כדרכם של דגלים, הוא הרבה יותר מפיסת בד ברוח ואני גאה להניף אותו בפעם הראשונה מעל בניין העירייה.
הדגל הזה הוא גאווה בשינוי שמתרחש מול עינינו. ביכולת של החברה להכיל ולקבל את הייחודיות של האחר. בהבנה שיש לנו את הכוח לשנות את המציאות. הדגל הזה הוא עבר כואב של אפליה, שנאה, רדיפה ודעות קדומות.
הוא הווה שלפעמים הוא טוב ולפעמים פחות, אבל כזה שמתחזקת בו האמונה שחביב האדם הנברא בצלם. בלי קשר לאמונה או נטייה או מגדר. והדגל הזה הוא בעיקר אמונה בעתיד. עתיד טוב יותר לכולנו בחברה שיודעת לראות את הטוב ולקדם אותו.
בחודש הקרוב נעסוק לא מעט בגאווה וקבלה. נקיים שיח עירוני מערכתי ופעילויות חינוך וקהילה. ב-2019 אהבה היא אהבה. גם בהוד השרון. אני מזמין את הציבור לקחת חלק באירועי חודש הגאווה".
במהלך החודש יתקיימו בהוד השרון האירועים הבאים לציון חודש הגאווה:
16.6 (א'), 18:00 – שוליים גאים: מעגלי שיח בנושא "קהילות שוליים" בקהילת הלהט"ב במועדון הבאר (בסמוך למבנה העירייה). במהלך האירוע ידונו בפעילות ארגון הנוער הגאה, על תחומי דתיות, אלוואן (חברה ערבית) וטרנס. האתגר שבהצטלבות זהויות בקהילת הלהט"ב.
16.6, 20:00 – הרצאה של הקולנוען גל אוחובסקי, מייסד שותף ונשיא ארגון הנוער הגאה במרכז האמנויות (עלות 20 שקל).
21.6, 17:00 – הפנינג גאווה קהילתי בפארק 4 העונות. אירוע למשפחות שיכלול מוסיקה, הופעה ושעת סיפור. האירוע יכלול: שעת סיפור דראג (מופע אמנותי לילדים), די.ג'יי מריומה דניאל (אבא גאה), הפעלת ספר שתי אמהות במשפחה, הלייצנית סימי (ליזה פוטרמן), סדנת תיפוף אנרגטית על הגוף, וכן מוסיקה ורעשנים.
ב-17.6 יתקיים אירוע סגור עבור עובדי העירייה, ב-18.6 פעילויות בתנועות הנוער בנושא, וב-19.6 יתקיימו סדנאות מנהיגות בבתי הספר.
העירייה אף הקימה קו חם ללא עלות עבור בני נוער להט"בים מהוד השרון (מגיל 13 ומעלה), בו ניתן לפנות למאיה הלר, עובדת סוציאלית העוסקת בלהט"ב. להלר ניתן לפנות דרך הטלפון במספרים הבאים:
050-5315556, 097888550. או דרך המייל: MayaH@hod-hasharon.muni.il.