אי אפשר לאמוד עד כמה הייתה מכרעת השפעתה של שכונת מתחם 1200 בבחירות האחרונות, ובכלל, עד כמה השפיעה על השינוי באופיה של הוד השרון. השכונה, שהוציאה מתוכה את מנהיגי המחאה נגד ראש העירייה הקודם, חי אדיב, מונה כ-2,500 משפחות, ומתגוררים בה לפחות 10 אחוזים מבעלי זכות הבחירה בבחירות האחרונות בעיר. כמו כן, השכונה נחשבה בזמנו לאחד המעוזים המובהקים של אמיר כוכבי ושל רשימתו. אלא שחצי שנה חלפה מאז כניסתו לתפקיד של כוכבי ללשכת ראש העירייה, ורק עכשיו מתחילים לראות שינויים מבחינת נראות השכונה, שהוצגה בתקופתו של אדיב כקטסטרופה. בעבור חלק מהתושבים זה מעט מדי וגם קצת מאוחר מדי.
2 צפייה בגלריה
ההזנחה ב-1200. עדיין נראית כמו אתר בניה | צילומים: פרטי
ההזנחה ב-1200. עדיין נראית כמו אתר בניה | צילומים: פרטי
ההזנחה ב-1200. עדיין נראית כמו אתר בניה | צילומים: פרטי
אחת הטענות שחוזרות על עצמן בקרב התושבים היא העדר תחזוקה של ציר הכניסה למתחם, מצומת הסרגל והנשיאים. "כבר ארבע שנים שאנחנו רואים בציר הכניסה לשכונה ערוגות שהן הכנה לעצים, אבל אין עצים. ובאמצע אי תנועה. אנחנו לא מבינים מה התוכנית שם. אפילו שם לשכונה אין", אומר ג', תושב השכונה, אך מנגד מסייג את הביקורת, "אנשים מאוכזבים שאין מיד מהפכה. הדברים לוקחים זמן. אני רואה את השינויים שכוכבי מבצע, אך הם קורים לאט לאט. אני לא רואה את עצמי מאוכזב מכוכבי, אבל אני בדרך לשם".
אלא שציר הכניסה הוא רק קצה הקרחון. "יש במתחם מספר גדול של עצים יבשים, טפטפות קרועות, דשא צהוב ויבש שלא מטופל", אומרת ש', תושבת השכונה. "כמו כן, העירייה הפקיעה שטחים מבניינים לטובת הפארק, אלא שבפועל הם עדיין שטחים פרטיים. העירייה מגלגלת את האחריות לשטחים האלה על הבניינים, אבל חלק גדול מהבניינים לא מתחזק אותם. מנגד, העירייה אינה עושה דבר לטפל במצב", היא מוסיפה.
"אולי יש תוכניות, אבל בפועל, מבחינת הנראות עדיין אין שינוי. יש דברים שכבר ניתן היה לעשות. תשתיות בסיסיות שאפשר היה לטפל בהן תוך חצי שנה", אומר עומר שמרון, מי שבשעתו הנהיג את המחאה נגד ראש העירייה הקודם. "אנחנו מדברים על הגינון, הצמחייה, המדרכות והכבישים. כל אלה נראים נורא. כאילו זו שכונה שרק עכשיו קמה, כמו אתר בנייה. זה נראה בדיוק כמו לפני חמש שנים. אנחנו משלמים ארנונה גבוהה. חשבתי שכוכבי יסתער על השכונה, אבל אני לא מקנא בו, הוא צריך לשנות את התרבות הארגונית בעירייה וזה לא פשוט".
2 צפייה בגלריה
אמיר כוכבי. הכל על הכתפיים שלו | צילום: אסף פרידמן
אמיר כוכבי. הכל על הכתפיים שלו | צילום: אסף פרידמן
אמיר כוכבי. הכל על הכתפיים שלו | צילום: אסף פרידמן
מנגד, יש גם תושבים שמציינים לטובה את הצעדים שעושה העירייה. "אני חושב שזה מוקדם מדי", אומר אחד מתומכיו הבולטים של כוכבי, "השבוע גילינו שיש מכרז חדש לראש אגף שפ"ע (שיפור פני העיר, א"י). העירייה קשובה לתושבים, ועושה הכול כדי לשנות את הדברים. ניכר שהם באמת רוצים לעשות שינוי מסוים. אז אני דווקא חושב שיש רוחות של תקווה ושינוי".
מעיריית הוד השרון נמסר ל-"מיינט הוד השרון": "הנהלת העירייה רואה חשיבות רבה בטיפוח המרחב העירוני והשלמת פערי פיתוח משנים עברו בשכונות ותיקות וחדשות כאחד. ביום שלישי נערך סיור צוות מקצועי במתחם 1200 יחד עם מספר תושבים ובהשתתפות מנהל אגף ש.פ.ע ומנהלי מחלקות התברואה, הגינון והפיקוח.
"במתחם קיימים מספר עצים שנשתלו בחודשים האחרונים אך לא נקלטו, כפי שקורה במקרים מסוג זה ובמסגרת אחריות קבלן הגינון הוסרו העצים ממקומם ובגומות המיועדות לכך ישתלו בתקופה הקרובה עצים חדשים.
"מערכת ההשקיה במתחם הופעלה ונבדקה וטפטפות אשר ניזוקו במהלך החורף עקב בלאי, תוקנו והוחלפו. נכון למועד זה לא קיימות תקלות השקיה במקום וככל שיהיו כאלו בעתיד הן תטופלנה.
"בחודש האחרון חודדו הנהלים לגבי האחריות על טיפול בשטחים פרטיים ברחבי העיר ונעשו פניות לבעלי הזכויות לדאוג למרחב הפרטי הפתוח. מחלקת הפיקוח העירוני ביצעה פניה באמצעות התראות לוועדי הבניינים השונים על מנת להקפיד על שמירת הניקיון והעשבייה והאכיפה בנושא זה תמשך.
"בכביש הצנחנים - הסרגל מתוכננת השלמת נתיב, שינויי תחבורה ופיתוח סביבתי אשר יבוצעו בהתאם לתוכנית העבודה 2019/20.
"אנו מודים לתושבים על פנייתם ומזכירים כי בכל שאלה ובקשה ניתן לפנות למוקד העירוני 108 הפועל 24 שעות ביממה. מחלקת הפיקוח העירוני ביצעה פנייה באמצעות התראות לוועדי הבניינים השונים, כדי להקפיד על שמירת הניקיון והעשבייה והאכיפה בנושא זה תימשך".