"זאת חוליה שהולכת על קשישות ומנצלת את תמימותן": עדויות רבות הגיעו למערכת "מיינט הוד השרון" אודות מקרים חוזרים ונשנים של גניבות באזור הוד השרון וכפר סבא.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
המשטרה דיווחה על חמישה מקרים שונים רק בסוף השבוע האחרון, שעיקרם גניבת ארנקים מקשישים שבדרך כלל הולכים בגפם בימי שישי דווקא.
"כשאמא שלי התקשרה אלי בוכה שגנבו לה את הארנק", אומרת תושבת העיר, "היא אמרה באותו משפט שעשו את זה גם לחברה שלה לפני כמה ימי שישי באותו האיזור".
תושבת כפר סבא דיווחה אף היא ואמרה: "אני רוצה לעלות את הנושא שיש גנבות של קשישות בעיקר על ויצמן רוטשילד לאחרונה. אני יודעת על שני מקרים, אבל השוטרים אמרו שהיו ארבעה מקרים באותו יום שישי. במקרה שלנו, תפסנו את הגנבת באותו היום, בסביבות 15:00. הגניבה הייתהנ ב- 13:15 בזמן שאמא שלי הייתה באוטובוס".
במקרה השני, אגב, מדובר על שני שני גברים ואישה דווקא, בתאריך ה-10/6.
נחזור לתושבת כפר סבא ולעדותה: "אמא שלי ירדה מהאוטובוס ושלפו לה את הארנק. היא טוענת שזה גבר. היא התקשרה אלי בוכה ואני התקשרתי ישר לחברת האשראי ושאלתי אם היו עסקאות. אמרו שהייתה עסקה בחנות באיזור. שלחתי את בעלי לשם, והמוכרת אמרה לו 'אוי ידעתי שהיא גנבת'. העסקה הייתה בשווי 350 שקל. אחר כך היא יצאה וניסתה למשוך מהכספומט 3,500 אבל היא לא הצליחה. הבנתי שהיא מסתובבת באיזור אז אמרתי לבעלי שילך ויבקש לראות את המצלמות. בעל החנות הראה לו את התמונות, ואני התקשרתי למשטרת כפר סבא והתחלתי לנג'ס להם. חסמתי לה כבר את הכרטיס בשעה 14:00. המשטרה שלחה שלוש ניידות".
תפסו אותה?
"השוטרים ראו אותה במצלמות אבטחה. בעלי ליווה את אמא שלי הביתה, ופתאום אנחנו מקבלים שיחה שהארנק נמצא במספרה ליד. אז בעלי הגיע לשם ושאל מי מצא את הארנק. אמרו לו 'אישה שנורא בכתה וטוענת שהיא החזירה את הכסף לארנק והכל פה'. ואז פתאום נכנסת אישה בוכה וזאת הייתה היא. היא נורא בכתה וביקשה שלא נזמין משטרה כי היא החזירה הכל. בעלי הוא עורך דין אז הוא אמר לה שהוא חייב לקרוא למשטרה.
"בסרט רואים שהיא מוציאה כמה כרטיסי אשראי. הראשון לא עבר, אז היא מוציאה מארנק גדול את האשראי של אמא שלי. לא משנה שגם בעלת החנות לא בסדר, שהיא לא ביקשה תעודה מזהה, הרי היא ראתה שהאישה מחליפה כרטיסים ושהכרטיס לא עובר לה. האישה ברחה עד שהגיעה פקחית, שעצרה אותה".
מה שקרה לתושבת כפר סבא קרה גם באחד הכספומטים בהוד השרון. בערב שבועות תושבת העיר כבת 80 ניסתה למשוך כסף. "היו שם שני גברים ואישה", מספרים בני משפחתה, "היא ניסתה להכניס את הקוד הסודי, והם צילמו את זה. ואז אחד הגברים דפק על הכספומט, ולקח את הכרטיס מבלי שישימו לב. הקשישה שאלה את האישה מה כתוב על הצג והיא ענתה לה שכתוב שהכספומט לקח לה את הכרטיס והיא תוכל לקחת אותו אחרי החופש מהסניף. בזמן הזה הגבר לקח את הכרטיס, וזו ששיתפה איתו פעולה אמרה לה את זה והרגיעה אותה. במקביל, הגבר השני צילם את הקוד הסודי והם עברו לבנק ממול ומשכו 4,000 ואחר כך 6,000 שקלים. במקרה זה לצערנו הם לא נתפסו".
ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה.