לפני כשבוע פורסמה התכנית להקמת תחנת כח כפר סבא ליד תחנת דלק ״השלום״ (תת"ל 91) תחנת כוח המוסקת בגז עם גיבוי של סולר, בהספק 1300 מגה-ואט.
2 צפייה בגלריה
צילום: המועצה האזורית דרום השרון
צילום: המועצה האזורית דרום השרון
צילום: המועצה האזורית דרום השרון
ביום רביעי האחרון נערך כנס חרום במועצה האזורית דרום השרון בהשתתפות ראש המועצה, אושרת גני גונן, ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי וראשי רשויות נוספות. בנוסף, לקחו חלק בכנס חברי הכנסת מיקי חיימוביץ מהוד השרון ואורלי פרומן מכפר סבא ומובילי מטה מאבק התושבים ומוביל מאבק 2020 נגד הקמת תחנות כוח פרטיות אורי השילוני.
חיים אורן דובר המאבק מסביר: "מדובר בתחנת כוח בספק 1,400 מגה ואט, תחנה גדולה מאוד שתפעל על בסיס דו דלקי: גז וסולר. כלומר תחנה ענקית הרבה יותר גדולה מתחנת רידינג לדוגמא. מדובר על תחנה שתפלוט 25 אלף קילו של חומרים מזהמים. מדובר בזיהום אוויר שעלול לגרום למחלות כמו אסטמה וסרטן מכיוון שאנחנו התושבים הגרים בסמוך ננשום את החלקיקים שיתפזרו באוויר. מיכלי הסולר עלולים לפגוע במשק המים כי החלקיקים והרעילים יירדו לקרקע.
"הפן השני הוא הפן הביטחוני", מסביר אורן. "התחנה תימצא במרחק 800 מטר מקלקיליה. מתקן אסטרטגי ומאגרי סולר, ארובות שנמצאות קרוב מדיי לקלקיליה. זה עלול להיות מטרה נוחה לארגון טרור. אנחנו רואים בזה סכנה ביטחונית לכל האזור. אנחנו חושבים שזה מחדל עצום שאף אחד מהות"ל לא נתן את הדעת לנושא זה.
2 צפייה בגלריה
צילום: המועצה האזורית דרום השרון
צילום: המועצה האזורית דרום השרון
צילום: המועצה האזורית דרום השרון
"עשרות אלפי תושבי האזור מתארגנים כדי לבטל את התכנית הזאת שהיא מחדל לאומי. אנחנו קוראים לכל תושבי האזור להצטרף למאבק לבטל לאלתר את תחנת הכח על מפגש השלום. זה לא משרת את תושבי המקום, להפך. זה מהווה איום על איכות החיים של התושבים וכן איום בטחוני".
כל ראשי הרשויות היו מאוחדים במאבק, בייחוד לאור העובדה, כי נותרו עוד 50 יום להתנגדויות לתכנית. ראשי הרשויות קראו לציבור להצטרף ולהגיש התנגדויות לתוכנית. בנוסף הוחלט שמטה המאבק של התושבים יתארגן להפגנות ופעילויות מחאה.