אתמול (ראשון) נפתחה בישראל האולימפיאדה הבינלאומית ה-50 בפיזיקה, בה צפויים להשתתף כ-360 תלמידים מ-78 מדינות ברחבי העולם. אחד ממשתתפי האולימפיאדה הוא אייל וולך (17) מכיתה י"ב בתיכון מוסינזון בהוד השרון, שיש שמסמנים אותו לזוכה בתחרות.
1 צפייה בגלריה
צילום: ניצן ארצי
צילום: ניצן ארצי
צילום: ניצן ארצי
וולך, במקביל ללימודיו בכיתה יב' בתיכון הוא סטודנט לתואר שני בפיזיקה באוניברסיטת בר אילן. "באוקטובר 2011, בגיל תשע, התחלתי את התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה של אוניברסיטת בר אילן. בקיץ 2014, כשסיימתי את כיתה ז', נבחנתי בבגרות במתמטיקה ב-5 יח"ל וקיבלתי 98", מספר וולך.
"באותו קיץ התחלתי תואר דו-ראשי במתמטיקה ופיזיקה באוניברסיטת בר אילן, במסלול המיועד לתלמידי כיתה י"א. ב-2017 סיימתי את חובותיי לתואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה עם ממוצע מעל 98. בשנת הלימודים הנוכחית אני סטודנט לתואר שני במחלקה לפיזיקה במסלול למצטיינים, התואר שלי מתמקד בתחום של פיזיקת המצב המוצק".
לפני כחודשים זכה וולך יחד עם חברי נבחרת ישראל בפיזיקה במדליות זהב, כסף וארד באולימפיאדה האסייתית לפיזיקה, שהתקיימה באוסטרליה.
על התחרות המתקימת בימים אלו אומר וולך לאתר ynet: "אנחנו עובדים מאוד קשה. עוברים מחנות, משתתפים במעבדות, קוראים חומר תיאורטי, לומדים במכון ויצמן ואוניברסיטת באר שבע, לומדים בבתים ומגישים מטלות".
"חזרתי מפורטוגל עם מדלית זהב, ואני משתתף בתחרות הקרובה. אני נהנה מהדרך. יש אנשים מדהימים, חכמים, לא התדמית של גאונים וחנונים. לכל אחד מאיתנו יש תחביבים משלו. אנחנו קבוצה של ח'ברה צעירים שישנים יחד במחנות, צוחקים ומדברים על עוד נושאים חוץ מפיזיקה".