מבדיקה שנערכה על ידי הצוות המקצועי בתקופה האחרונה עולה כי לצד היותם גורם מפריע החוסם מדרכות, אין הצדקה כלכלית להמשך הפעלתם של מדחני העיר ולפיכך התקבלה ההחלטה להסירם.
1 צפייה בגלריה
צילום: עירית הוד השרון
צילום: עירית הוד השרון
צילום: עירית הוד השרון
התשלום עבור החניה בכחול לבן כאמור ברחבי העיר יתאפשר החל מיום חמישי, ה-1 באוגוסט, באמצעים דיגיטליים דוגמת פנגו, סלופארק ובאמצעות כרטיס איזיפארק והצבתו על חלון הרכב בצד הפונה למדרכה.
מתקני המדחנים, אותם מתקני רחבי היקף אשר הפכו לחלק בלתי נפרד ממדרכות העיר, יוסרו בתקופה הקרובה כחלק מהמדיניות העירונית להשבת המרחב הציבורי לתושבים, אשר נועדה ליצירתו של מרחב ידידותי ובטיחותי להולכי הרגל ולמתניידים על מדרכות העיר.
ההחלטה על הסרתם של המדחנים המהווים גורם מפריע לחופש התנועה והניידות, התקבלה לאחר בדיקות שערך הצוות המקצועי בעירייה באופן מצטבר תוך למידת מידת השימושיות של הציבור באמצעי תשלום זה עבור דמי החניה. עם השלמת הבדיקות התגלה כי המדחנים מהווים טורח תחזוקתי ועלותם השוטפת לעירייה גבוהה בהרבה מתועלתם, זאת כאמור לצד העובדה שהם פוגעים משמעותית בחזות העיר ובחופש התנועה על מדרכות העיר.
לאור הסרת המדחנים יתאפשר התשלום עבור חניה בכחול לבן הן באמצעים הדיגיטליים פנגו וסלופארק, באמצעות אפליקציה או באמצעות חיוג טלפוני: פנגו *4500 וסלופארק *9070 והן באמצעות רכישת כרטיס איזיפארק והצגתו לאחר הפעלה על גבי חלון הרכב, בצד הפונה למדרכה. לנוחיות החונים, שילוט הסברה יוצב גם על גבי מדחני העיר עד להסרתם הסופית.