שבוע ההנקה הבינלאומי, שיצוין בשבוע הבא בין התאריכים 28.7 ל-3.8, יעמוד השנה בסימן תמיכת המשפחה בהנקה. בתחנת טיפת חלב "השחר" של שירותי בריאות כללית בהוד השרון, יערכו ברוח זו סדנה מיוחדת, המשותפת לנשים הרות ולדור הסבים והסבתות.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
הסדנה תיערך ביום ראשון הקרוב בשעה 10:00, ותועבר על ידי יועצת ההנקה המוסמכת ריקי זלכה, המשמשת כרכזת תחום ההנקה מחוז דן של כללית. זלכה, אחות מיילדת שעבדה בעבר בבית החולים "מאיר" מקבוצת כללית, מספרת על הצורך בסדנה בשיתוף הסבתות, החמות וכיו"ב.
לדבריה, "ידוע שבני זוג ובני משפחה המגלים גישה חיובית להנקה מעלים את הסיכוי להתחלת הנקה והנקה ממושכת, שתורמת לבריאות האם ולבריאות התינוק. המפתח לתמיכה אפקטיבית בהנקה הוא רגישות לצרכיה של האם המניקה ומתן כבוד לאוטונומיה שלה. עבודת צוות של המשפחה – חלוקת תפקידים בטיפול בתינוק, עידוד ותמיכה הדדית,Bonding עם התינוק, תקשורת טובה ופתרון בעיות משותף, מעלים את סיכויי ההצלחה של האם המניקה".
הסדנה תכלול שיחה על מיתוסים בהנקה, חשיבות ההנקה, חשיבות התמיכה המשפחתית, זיהוי צרכי האם וכיו"ב. בסיום הסדנה יינתנו ייעוצים אישיים לאימהות המשתתפות. ניתן להירשם מראש במשרד המרפאה: 09-7620600