לקראת ט"ו באב פרסמה המועצה הדתית בהוד השרון נתונים על הנרשמים לנישואים. מחלקת הנישואים מציינת כי לחודשים יולי -אוגוסט נרשמו מעל ל-50 זוגות.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
משרדי המועצה ומחלקת הנישואין הרחיבו את שעות הפעילות וקבלת הקהל לכל שעות היום דהיינו בין השעות 8:00-16:30 ובימי ראשון ושלישי עד 18:00
הזוגות שנרשמו מייצגים את חתך האוכלוסייה בהוד השרון והאזור: 85% מהציבור הכללי, 15% מהדתיים לאומיים והחרדים.
נתון נוסף: גיל הנישואים הממוצע בקרב החתנים בציבור הדתי לאומי והחרדים הוא כ-23 שנים וגילן הממוצע של הכלות הוא כ- 20 שנים.
גיל הנישואים הממוצע של החתנים מהציבור הכללי הוא 30 שנים וגילן הממוצע של הכלות הוא כ- 27.5 שנים.
התקופות שבהן יש רישום מוגבר הם, בקיץ, לפני חגי תשרי , תקופת הסתיו ולפני פסח. יחסית תקופה הרגועה היא בין חג הפסח ללג בעומר.
עוד מציינים כי הרישום לנישואים מתבצע בתהליך של כ-20 דקות ויש מגוון רחב של שעות גמישות שבהן ניתן להירשם לנישואים מעבר לשעות הנ"ל.
במחלקת הנישואים יש 3 רשמי נישואין, הרב ראובן הילר הרב יובל מוגהז והרב ערן טרבלסי .
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בנוסף, קיים חידוש נוסף, אפשרות לערוך חופות במתחם המועצה הדתית הוד השרון באוירה כפרית על דשא ירוק ללא עלות כספית כלל כמו כן ניתן להיעזר באולם הכנסים והאירועים של המועצה הדתית מותנה לנרשמים אצלנו בלבד .
במועצה הדתית הוד השרון מדגישים כי ט"ו באב מהווה הזדמנות להזכיר שהמועצה הדתית הוד השרון מצטיינת בתחומים רבים כגון: מקוואות ,עירובין ,כשרות. וחברה קדישא ומן הראוי שגם התחום העתיק של קדושת הנישואין ביהדות יהווה סיבה נוספת לגאווה לתושבי העיר הוד השרון והסביבה ולכן השירות שלנו הינו רמה אחת מעל כולם .
ומה קורה בישראל?
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אמש (רביעי) לקט נתונים לקראת ט"ו באב שחל בסוף השבוע. לפי הנתונים שפורסמו, בשנת 2017 התחתנו 50,029 זוגות בישראל, במוסדות הדת המורשים לערוך נישואים. 35,810 מהזוגות שנישאו הם יהודים. הגיל הממוצע לחתונה בקרב החתנים היה 27.4 והגיל הממוצע בקרב הכלות היה 25.0. ממוצע הגיל עלה מאז 1970, בכשנתיים וחצי בקרב החתנים, ובכשלוש וחצי שנים בקרב הכלות. עם זאת, משנת 2015 חלה ירידה קלה בגיל הממוצע בנישואים ראשונים במגזר היהודי. באוכלוסייה היהודית הנישואים הם בדרך כלל בין בני זוג קרובים בגילם. זה המצב ב-75% מנישואי הזוגות היהודים, לעומת 42% בלבד מנישואי הזוגות המוסלמים. בקרב בני זוג מוסלמים נפוץ יותר שהגבר מבוגר באופן משמעותי מהאישה. ב-87% מהחתונות שני בני הזוג נישאים לראשונה, 5.3% מהחתונות הן של גרוש עם גרושה, 4.3% של גרוש עם רווקה ו-2.8% של רווק עם גרושה. כתוצאה מהעלייה בגיל הנישואים, אחוז הגברים הרווקים בגיל 29-25 עלה מ-28% בסוף 1970 ל-62% בסוף שנת 2017. אחוז הנשים הרווקות באותו הגיל עלה באותה תקופה מ-13% ל-46%. במקביל, כתוצאה מהירידה בהיקף הנישואים, עלה אחוז הגברים הרווקים בגיל 49-45 מ-3% בסוף שנת 1970 ל-12% בסוף שנת 2017. אחוז הנשים הרווקות באותו הגיל עלה באותה תקופה מ-2% ל-10%, בהתאמה.