האם תערוכת הלגו בחולון זכתה לשתי גירסאות, האחת לחילונים והשנייה, "צנועה" יותר לדתיים? קשה להאמין, אבל כך אכן קורה. בימים אלה של חודש אוגוסט, מוצגת תערוכת הלגו THE ART OF THE BRICK בהיכל הטוטו בחולון. אלפים כבר ביקרו במתחם - אך מתברר שלא כולם זכו לראות את כל המיצגים. הסיבה לכך היא שקיימים כמה ערבים מרוכזים עבור הציבור הדתי, בהם התערוכה עדיין פתוחה לציבור הרחב, אך פסלי לגו שמוגדרים "לא צנועים" מכוסים. האמן והיוצר זיו בורשטיין, שביקר במקום עם ילדיו, הופתע כשבמקום פסל של אדם שמחזיק ילד מצא סדין לבן גדול וגם הפסל של אם שנושקת לבנה הוסתר באופן דומה. "אני אוהב תערוכות. גם הילדים שלי. אני גם אוהב לגו. גם הילדים שלי", כתב בורשטיין בפוסט שהעלה לפייסבוק וגרם לסערה. "העיר חולון מארחת את תערוכת הלגו. בתערוכה פסלים די מרהיבים... אבל אז מגיעה השעה 19:00 ובשעה 19:00 התערוכה הופכת לכזו שגם הציבור הדתי מוזמן אליה. הציבור הדתי לא אוהב נשים מתנשקות. גם אם הן מלגו. אז כל פסל מלגו בדמות אישה כזו מכוסה... כל ישראל מכוסה. בטרוף".
4 צפייה בגלריה
גרסה חילונית, גרסה דתית. צילום: באדיבות זיו בורשטיין
גרסה חילונית, גרסה דתית. צילום: באדיבות זיו בורשטיין
גרסה חילונית, גרסה דתית. צילום: באדיבות זיו בורשטיין
מהפקת תערוכת הלגו בחולון נמסר למיינט חולון: ״למשך יומיים יעודיים לקהל חרדי ולאחר שעות התערוכה ולבקשת מזמין האירוע איפשרנו התאמה לקהל החרדי. זהו אירוע פרטי ומוזמן בו רשאי המזמין לעשות כרצונו״.
סמים מעבר לכביש. במיינט ראשון לציון מדווחים כי קרוב ל-30 שתילי קנאביס נתפסו בשטח פתוח סמוך למחלף שפירים. אזרח שהבחין בשטח הפתוח בסמוך למחלף שפירים במספר שתילים בתוך עציץ, שנראו לו כשתילי קנאביס. עם קבלת הדיווח, הגיעו שוטרי אגף התנועה למקום, לאחר שזיהו את השתילים הבחינו כי האזרח העירני צדק ומדובר ככל הנראה בשתילי קנאביס.
4 צפייה בגלריה
עציצי הקנאביס שהתגלו. צילום: דוברות המשטרה
עציצי הקנאביס שהתגלו. צילום: דוברות המשטרה
עציצי הקנאביס שהתגלו. צילום: דוברות המשטרה
בפארק האקולוגי שבהוד השרון ערכו השבוע מבצע ניקיון באגם במרכזו של הפארק וגילו לחרדתם מצבור ענק של אשפה מזוהמת שהושלכה על ידי המבקרים במקום. במיינט הוד השרון מספרים כי "השלל" היה רב: משקיות, ועד לפחיות שתיה, בקבוקי פלסטיק, כלים חד פעמיים, כדורי משחק, זכוכיות מכל הסוגים - בקיצור זיהום סביבתי חמור, שעלול להמיט לדברי המומחים "אסון אקולוגי לחי ולצומח השוכנים בפארק". הפארק האקולוגי בהוד השרון הוא חממה לעשרות מיני צמחים ובעלי חיים, חלקם נדירים, השוכנים בתוך האגם ובסביבתו: מצבי ים, ועד לבעלי כנף ייחודים, דגים אקזוטיים, יעלים וצבאים, תנים ושועלים. כל העושר הזיאולוגי והבוטני הזה, שחלקו נמצא גם בסכנת הכחדה, לא הטריד ככל הנראה את המבקרים בפארק שהשליכו לתוך האגם תוך סכנה ברורה לאלו שחיים בו ומשתמשים בו, את האשפה המזוהמת.
4 צפייה בגלריה
הפסולת שנמשתה מהאגם. צילום: פרטי
הפסולת שנמשתה מהאגם. צילום: פרטי
הפסולת שנמשתה מהאגם. צילום: פרטי
אליאן גיוס מקרית אתא (7), המאובחנת על הרצף האוטיסטי, כבר קנתה תיק בית ספר של ברבי, אבל היא לא תתחיל את שנת הלימודים יחד עם חבריה. האם, בתאל גיוס (33), טוענת כי אין מסגרות בקריות המתאימות לאליאן, המאובחנת על הספקטרום האוטיסטי.
4 צפייה בגלריה
הפוסט של האם בתאל גיוס. צילום: מתוך הפייסבוק
הפוסט של האם בתאל גיוס. צילום: מתוך הפייסבוק
הפוסט של האם בתאל גיוס. צילום: מתוך הפייסבוק
בפוסט שפירסמה האם, וזכה למאות שיתופים ותגובות, כתבה: "הבת שלי מאובחנת על הספקטרום האוטיסטי עם הצרכים המיוחדים שלה ומערכת החינוך פשוט סותמת אוזניים. אנחנו תושבי הקריות והדבר היחידי שהציעו לנו זה בה"ס בטבעון עם הסעה של מעל שעה וחצי. "לא יכול להיות שילדה או ילד בחינוך המיוחד (גם בחינוך רגיל) יתחיל את הבוקר שלו בלהתעורר ברבע לשש, כדי להספיק להסעה שתצא בעשרים לשבע, לנסיעה של שעה וחצי לכל כיוון!" בתאל פנתה למפקחת במשרד החינוך שאמורה לטפל במצב כמו שלה ולטענתה הבטיחה לה לבדוק את הנושא, אך כיום היא כבר לא עונה. בתאל: "היא חסמה אותי בשיחות ניכנסות, בהודעות ובווטסאפ ולא עונה יותר ולא חזרה עם תשובה". בעקבות פנייה של מיינט קריות למשרד החינוך, נמסר כי "מבדיקה נוספת התברר שבינתיים התלמידה שובצה בבית ספר בקרית ביאליק בהתאם לבקשת האם".
אלביס הבת-ימי הופיע בקנדה. החקיין בן ה-41 אשר גדל ומתגורר בבת ים, השתתף לראשונה בתחרות הבינלאומית של חקייני אלביס בעיר אונטריו שבקנדה, "זוהי הפעם הראשונה שהגיע מישהו מישראל לתחרות" מספר לברון למיינט בת ים, "רוב החקיינים היו מקומיים ולכן, כולם בעיר התעניינו מי זה הבחור שהגיע כל הדרך מישראל". בתחרות אומנם הוא לא זכה, אבל לאהדת הקהל הוא זוכה כבר 30 שנה.
רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, התאומים יואב ויעל בני ה-7 מרעננה, בעזרת משפחתם וארגון 'חסדי נעמי', אירגנו מבצע גיוס המונים למען ילדים נזקקים כדי לאסוף תרומות לרכישת ציוד לבית הספר. במיינט רעננה מספרים כי השניים מככבים בקמפיין גיוס המונים והחליטו לתרום כל שקל שיש להם באופן אישי בקופת החסכון מדמי הכיס לטובת הפרויקט - וקוראים לכולם לעשות זאת.