ארבע שנים חלפו מאז נכנס לתוקף החוק לפיקוח על איכות המזון ותזונה נכונה במוסדות חינוך. בערי השרון מתפארים בתפריטים חדשים הכוללים חומרי גלם איכותיים, יותר פירות וירקות, פחות סוכר ומלח, ומענה רחב יותר לצמחונים וטבעונים.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בגני יול"א מגישה חברת "מבושלת" קבב עוף בציר ירקות, שוקיים בתנור, כדורי בקר ברוטב עגבניות ונתחי עוף בגריל בולונז. בארוחת מנחה מוגשים לילדים ממרחי קטניות בפיתוח ייחודי - בהם ממרח אפונה, ממרח ירקות כתומים וממרח חומוס ועדשים אדומות.
בכפר סבא פועלת בצהרונים של גני הילדים תוכנית "אפונים", עם תפריט הכולל 22 סוגי ירקות ופירות, שמונה סוגי קטניות וכן מנות צמחוניות אחת לשבוע, לצד דגנים מלאים וממרחי קטניות בפיתוח ייחודי עבור ילדי העיר.
חברת "מבושלת" מספקת גם לגני כפר סבא את ממרחי הקטניות הייחודיים שפיתחה. ספק המזון בצהרוני בתי הספר הוא חברת "לאנצ'טיים". התפריט כולל בין היתר קציצות הודו ברוטב עגבניות, אורז לבן משולב עם אורז מלא, עוף מוקפץ, פתיתים עם חיטה מלאה, שוקי עוף, בולונז בקר, קוסקוס מלא, שעועית ירוקה, מבחר ירקות ופירות מדי יום. יש גם תפריט מיוחד לצמחונים, הכולל בין היתר קציצות בורגול, קציצות קינואה, קציצות עדשים ועוד; וכן תפריט מיוחד נטול אלרגנים.
ברמת השרון החליטה העירייה "לשנות את הרגלי התזונה מהשורש". לדברי הדיאטנית איריס אינגבר פסקין, "בגני הילדים של יול"א יש הקפדה על תזונה איכותית ובריאה והתפריט השבועי כולל: שניצל אפוי, קציצות מבושלות ברוטב, בולונז, יום צמחוני, וכל יום מנה מגוונת של קטניות מבושלות, כתוספת בריאה לכולם וכתחליף בשר לילדים צמחונים וטבעונים".
2 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
לדבריה, "בגנים לא מוגש מזון מעובד. כל המנות מבושלות מחומרי גלם טריים מדי יום. העוף ללא אנטיביוטיקה. בשר הבקר הוא דל שומן. אין באוכל צבעי מאכל וחומרי שימור ואין תוספי מזון תעשייתיים. כמו כן, אין קטשופ ואין ממרחים עתירי סוכר".
ילדים אלרגיים והסובלים מצליאק מקבלים מנה מיוחדת ארוזה ממפעל מזון, באישור משרד הבריאות. צוות הגן מקבל הדרכה כיצד להגיש להם את הארוחה.
בריא גם בקיוסק
התפריט המאושר בקפיטריות בבתי הספר כולל כריך מלחם מלא, ג'בטה או לחמניית אצבע, עם ממרח, חביתה, ביצה קשה, טונה, גבינות וירקות; סלט ירקות; פוקצ'ה או מאפה פילו ממולא גבינה או בייגל; מנות חמות: מג'דרה או שקשוקה (ביצה אחת לפחות), נודלס ירקות, סלט קינואה וירקות קלויים, לזניה, פשטידה, קוסקוס ומרק ירקות, סלט פסטה או תפוחי אדמה אפויים במילוי גבינות או טונה; מוזלי, חטיפי אנרגיה, שתייה מוגזת דיאט, מים, מיץ פרי טבעי כמו תפוזים או גזר, אייס קפה לייט, חלב ושוקו.