עמותת אזרחים למען אוויר נקי פנתה הבוקר למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט בדרישה שיתערב בדחיפות כדי לדאוג לפינוי מצבורי פסולת ואזבסט, שהושלכו לתוך נחל קנה וסמוך לערוץ הנחל, בתחום שיפוטן של המועצה המקומית ג'לג'וליה ושל המועצה האזורית דרום השרון.
2 צפייה בגלריה
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
העמותה מציינת כי זה שנים שהמקום משמש כאתר פיראטי להשלכת פסולת אולם לאחרונה התווספה למקום פסולת אזבסט מסרטנת, שחלק ממנה לא פונה מהמקום על אף פניית העמותה בנושא לפני למעלה משלושה שבועות. באתר מתרחשות לעיתים קרובות שריפות פיראטיות של פסולת, שמייצרות זיהום אוויר כבד ומטרדי ריח קשים.
במכתב מציינת העמותה כי השלכת הפסולת אל תוך ערוץ הנחל מוכרת למשרד להגנת הסביבה אולם עד כה לא נקט המשרד באף פעולה כדי למנוע את המפגע ולשקם את הקרקע. העמותה מציינת כי קיים חשש ממשי שעם בוא הסתיו והגשמים תיסחף הפסולת אל נחל הירקון ומשם אל הים.
יש לציין כי ועדת משנה של הכנסת ה-20 לטיפול בשריפות הפסולת סיירה במקום בספטמבר 2018 וכי בסיור השתתפו מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר ישראל דנציגר ומנהל מחוז מרכז במשרד גדעון מזור.
2 צפייה בגלריה
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
מאזרחים למען אוויר נקי נמסר: "השלכת פסולת פיראטית אל תוך ערוץ נחל והבערתה, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בפסולת מסרטנת, היא מפגע סביבתי ובריאותי מדרגה ראשונה. מדובר באזלת יד משוועת של כל גורמי האכיפה, ובהם המועצה המקומית ג'לג'וליה, המועצה האזורית דרום השרון, איגוד הערים לאיכות הסביבה המשולש הדרומי והמשרד להגנת הסביבה. אנו קוראים למשרד להגנת הסביבה להפסיק את הפעילות העבריינית במקום, לפעול להוצאת צווי ניקיון ולהכין תוכנית לשיקום הנחל והקרקע".
מהמשרד להגנת הסביבה טרם התקבלה תגובה.