הקרב על הוועד בבית ספר יגאל אלון בהוד השרון מאיים לגלוש למלחמת דת. אולי אלו הבחירות הקרבות שמשתלטות על השיח, אולי דברים אחרים, בכל מקרה, בימים האחרונים התקבלו באתר "מיינט הוד השרון" פניות רבות של הורים המתארות "קרב של ממש" בין קבוצות הורים "על רקע פוליטי טהור" בנוגע לבחירת הוועד החדש של בית הספר.
1 צפייה בגלריה
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
באופן תמוה, ביקשו כל הפונים להשאר בעילום שם, ורק היו מוכנים לתאר את המתרחש שלא לייחוס.
"מדובר בקבוצת הורים חדשה", אומרים חלק מההורים בפנו למיינט, "שמנסה לדעתנו לראשונה בישראל להכתיב למערכת החינוך, למנהלות, למורים ולמורות תכנים חינוכיים. אין דבר כזה במדינת ישראל. ועד הורים אמור לדאוג לתלמידים בכל ההיבטים, אך בשום מקרה אסור לו להתערב בתכנים חינוכיים", נמסר.
"כנראה שיש אנשים שחושבים לקדם אג'נדות שלהם ולהכניס בדלת הראשית את הפוליטיקה בשערי בית הספר וזאת על גבם של התלמידים".
על מה מדובר בדיוק?
"יש קבוצת הורים חדשה", אומרים הורים נוספים, "שממש עוברת מאחד לאחת כדי לשכנע, לעיתים בדורסנות מילולית, לבחור ועד שיחליט מה יהיו התכנים הלימודיים. אנחנו ההורים הוותיקים יותר לא מכירים כזו מגמה. זה משהו אלים שהשתלט על השיח, ומי יודע אולי מקבל גיבוי עירוני, לך תדע. הם רוצים לקבוע למנהלת ולמורים מה ילמדו הילדים, אלו תכנים יילמדו ואלו לא. ממש ככה. אנחנו אומרים להם: 'היי - התבלבלתם! יש לכם בעיה עם תכנים לימודיים תפנו למשרד החינוך. המורים והמנהלות לא מקבלות תכתיב מההורים לגבי מה הם ילמדו. לא על לוח הכפל, ולא על שיעורי מורשת. יש לכם בעיה עם תכנים, לכו לוועדות הפדגוגיות והמקצועיות של משרד החינוך. למה אתם מכניסים את המנהלת ואת המורים לדברים האלו?".
מנגד, כאמור, הורים אחרים טוענים, כי הם לא מנסים להכתיב תנאים ותכנים, אלא רק למנוע הדתה ודריסת רגל של עמותות שונות לבית הספר: "בית הספר יגאל אלון", אמרו ההורים, "ידוע ומפורסם במקרים רבים בהם נכפו על התלמידים לימודי דת ויהדות דרך עמותות חיצוניות. אנחנו לא מנסים להכתיב תכנים לימודיים, לא במתמטיקה ולא בפיזיקה ואנגלית. אנחנו מנסים למנוע חד משמעית כניסה של גורמים לא חינוכיים שמחליטים שיהדות היא הדבר שצריך ללמוד, תוך הטיה ברורה לכיוון לאומני ומשיחי. ילדים לא צריכים להחשף לתכנים כאלו".
אבל יש קריטריונים ברורים והנחיות ממשרד החינוך לגבי מה מותר ומה אסור.
"אנחנו לא סומכים על משרד החינוך ולא על שר החינוך שעם כל הכבוד אפילו לא רואים בלהט"בים בני אדם. אז בואו ונרגיע. אנחנו כאן כדי להיות המגן של הילדים שלנו, ובוועד הורים שאנחנו בטוחים שיהיה מורכב מאנשים רציניים המכירים ומודעים לתופעה המסוכנת הזו, נמנע את זה".