1 צפייה בגלריה
תושבי השכונה, אבי אלזם ודבי קצב. "נמאס לנו" | צילום: אסף פרידמן
תושבי השכונה, אבי אלזם ודבי קצב. "נמאס לנו" | צילום: אסף פרידמן
תושבי השכונה, אבי אלזם ודבי קצב. "נמאס לנו" | צילום: אסף פרידמן
תושבים בצדו המזרחי של מתחם 1200 בהוד השרון טוענים, כי העירייה מזניחה את הרחובות עזר ויצמן, נחשון ואסירי ציון מבחינת הניקיון, הגינון והטיפוח. "אנחנו חלק מ-1200, אבל העירייה מטפלת רק בצד המערבי. לא ברור למה. אנו מרגישים שאנחנו הבן החורג של 1200".
לדבריהם, "הטענה שהצד המזרחי עדיין בבנייה אינה תופסת, שכן גם בצד המערבי יש בתים בשלבי בנייה, ובכל זאת הכבישים שם נסללו מחדש וסומנו, הכיכרות מטופחות והרחובות נקיים". עוד הם מציינים, כי אפילו השבילים הפנימיים שבין הבתים, המשמשים את כל ילדי השכונה בדרכם לבתי הספר הסמוכים, כלל אינם מטופלים על ידי עובדי העירייה, בטענה שהם נחשבים ל"שטח פתוח פרטי" ולכן ניקיונם מוטל על הדיירים עצמם.
"אני שואל את עצמי לא אחת", כתב תושב השכונה, אבי אלזם, בפורום התושבים של מתחם 1200, "האם עזר ויצמן, נחשון ואסירי ציון הם חלק אינטגרלי משכונת 1200? עושה רושם שהם הבנים המאומצים, שמטפלים בהם רק כשנוח או כשמתלוננים... בואו נקרא לילד בשמו, כנראה בוועד 1200 רחוב עזר ויצמן וסביבתו הוא נטע זר, שלא קשור אליהם, ואני משער שזה בגלל קו הגבול המפריד בין המתחמים, הרי הוא רחוב סוקולוב.
"עיריית הוד השרון, אולי מישהו יגלה לנו לאיזה מתחם אנחנו שייכים? הייתכן שיש לנו כינוי מספרי אחר ואנחנו, תושבי המקום, כלל איננו יודעים?"
"העירייה לא עושה דבר וחצי דבר לטובת רחוב עזר ויצמן וסביבתו", אומרים התושבים, "וזה מקומם מאוד".
חלקם פנו כמה פעמים לעירייה, אך ללא הועיל. "הקקי פה חוגג בכל מדרכה או שביל. אמיר כוכבי, אני מזמינה אותך לבוא אלינו לראות איפה אנחנו חיים, בעודנו משלמים 2,000 שקל ארנונה", אומרת תושבת השכונה.
"אני אישית שלחתי עשרות פניות לעירייה ולאמיר כוכבי, ולא קיבלתי התייחסות אחת", מחזק תושב אחר את דברי קודמתו. "השינוי היחיד שהצלחנו להכניס היה הוספת ספסלים, הצללה וגדר".
לטענת אחת הפעילות, סיור שנערך עם מנהלי המחלקות בעירייה הניב את אותן התשובות שקיבלו בתקופת כהונתו של חי אדיב. "בזמן הפגישה עם צוות העירייה, עשו לנו הצגת תכלית, קירצפו את הרחוב וטיפלו בעצים", מספר אבי אלזם. "אנו גרים כאן יותר משנתיים, ובמהלכן מעולם לא ניקו את השבילים. יש מכשולים, מרצפות שבורות, לכלוך. למה להטיל על הדיירים את החובה לנקות את השבילים?".
"גם אין אכיפה על בעלי כלבים. הכול נראה כמו מחראה אחת גדולה. חבל שהילדים שלנו גדלים בתרבות סביבתית כזאת", מוסיפה טל אלזם, "נמאס לנו".
מהעירייה נמסר: "תוכנית השלמת התשתיות של שכונת 1200 מסדירה את פיתוח התשתיות של המתחם כולו. העירייה תמשיך בניקיונות, תוך כדי עבודות הבנייה המבוצעות במקום. אנו שבים ומבקשים מהתושבים להימנע מהשלכת פסולת ובדלי סיגריות ברחובות וכן להקפיד על איסוף גללי כלביהם. במקום מבוצעת אכיפה במסגרתה ניתנו עשרות קנסות בחודשים האחרונים ואנו ממליצים להימנע מכך באמצעות שמירה על הוראות החוק והניקיון במרחב הציבורי".