הרופא שיפספס, לראשונה בחייו, את הזכות להצביע בבחירות: לפני 18 שנים מברק בהול שהגיע מראש ממשלת בריטניה אז, טוני בלייר, תפס את עינו של ד"ר גידי גינוסר רופא משפחה צעיר במכבי שירותי בריאות. מערכת הבריאות של בריטניה הייתה בקריסה וראש הממשלה פנה במכתב מיוחד לרופאים מכל העולם וביקש שיתגייסו למען אישוש המערכת וכדי למנוע מצב כאוטי של נזק לתושבי הממלכה המאוחדת עקב מחסור ברופאים.
1 צפייה בגלריה
צילום: מכבי שירותי בריאות
צילום: מכבי שירותי בריאות
צילום: מכבי שירותי בריאות
אישה ושלושה ילדים קטנים לא מנעו מד"ר גינוסר להתנדב למשימה מיידית. הוא ארז את דבריו וטס ללונדון לתקופה אינטסיבית של 7 חודשים בהם הוא עבר התלמדות כדי ללמוד את מערכת הבריאות בלונדון. ממרום 15 שנות הוותק שלו כרופא בישראל, הוא עבד כרופא מתמחה צעיר וחסר ניסיון כדי לקבל את התעודה שתאפשר לו לעבוד כרופא מהמניין בלונדון "הדבר שגרם לי לעשות את ההחלטה הכמעט אימפולסיבית הזאת הייתה האמונה הפשוטה שלי שיש לי ייעוד בתור רופא והוא לעזור לאנשים. ללא הבדל של דת גזע או מין אם מישהו צריך את עזרתי כרופא אני אהיה שם".
הוא החליט ללכת למסלול המאתגר יותר ולהצטרף לצוות הרופאים בחדר המיון של בית החולים 'רויאל לונדון' שמתמחה בטיפול במקרי טראומה. אחרי 15 שנים כרופא מומחה בקהילה הוא חוזר למשמרות בית החולים, למקרים הקשים ולעבודה האינטנסיבית הכרוכה בחדר מיון.
גינוסר, המתגורר בהוד השרון הוא רופא משפחה מוערך ומוכר בפתח תקווה ומנהל אורח חיים אינטנסיבי מאוד. הוא נהנה מהעבודה סביב השעון, המפגש עם מגוון גדול של תרבויות ומקרים קליניים ובעיקר מתחושת הסיפוק. כבר כמעט 20 שנה שהוא חי על קו הוד השרון לונדון – בישראל הוא רופא מוכר ידוע וותיק המנהל מרפאה של מכבי שירותי בריאות המונה אלפי מטופלים ובלונדון הוא רופא בחדר המיון בבית החולים.
כבר 18 שנים הוא מחלק את עבודתו בין ישראל ללונדון. עובד שלושה שבועות בחודש במכבי ושבוע בלונדון. מכיוון שהוא טס פעם בחודש, הוא מקפיד להזמין את הטיסות שלו מראש. הבחירות החוזרות שנקבעו במאי האחרון, תפסו את ד"ר גינוסר בהפתעה. את הכרטיס שלו ללונדון הוא רכש חצי שנה מראש, בדיוק לתאריך 17.9. זאת תהיה הפעם הראשונה בחייו שהוא מפספס את הזכות להצביע "חבל שלא שמים קלפי בבן גוריון. אני מאוד מעורב במה שקורה במדינה. חשוב להצביע ולנצל את הזכות הזאת, אבל לצערי בבחירות האלה לא אזכה להשתתף בחגיגת הדמוקרטיה. המשמרת בבית החולים בו אני עובד בלונדון, נקבעה מראש וגם את כרטיס הטיסה הזמנתי כבר לפני כמה חודשים. אני לא אהיה בישראל אבל בטוח שאעקוב אחרי התוצאות. הגוף יהיה בלונדון, הראש בישראל".